23 September 2010

Syawal kedua 2010

Hari kedua nie perjalanan yang panjang sekali. Sebelum bergerak ke destinasi aku suruh diorang semua sarapan dulu kat rumah aku. Aku goreng mihun je pun..ahaks. Janji pukul 9 sekali datang dekat pukul 10 da. Rupanya kak ida, atih ngan along diserang penyakit raya (cirit birit)...hahhahahha.. kesian. Aku pun 2 kali gak pegi jamban pagi tue nasib baik lepas tu terus stop...klu tak lagi haru. Masing2 tertanya2 makan apa agaknya... hahhahahhaha...

Bawak 2 kete. Atih bawak budak2 kitaorang bawak orang2 dewasa. Rumah pertama rumah cikjah(adik mak). Kat sini kejap je pun sebab makcik aku pun dah nak keluar. Rumah cikjah nie kat kundang berdekatan ngan tanjung sepat (yang dah glamour sebab kes pembunuhan kejam Datuk sosilawati dengan yang lain2). Tembam betul budak yang atih pegang kan? baru 4 ker 5 bulan budak tue. Anak sepupu aku, cucu cikjah.




Dah nak balik dah. Lepas nie nak pegi rumah wak non(kakak arwah abah) kat bukit pelanduk negeri sembilan tempat yang terkenal ngan ternakan vavi dulu. Lalu kat bagan lalang. Teringin plak nak tengok bagan lalang. Kesian duduk kat daerah nie belum penah pegi bagan lalang..hhahahah..sadis sungguh. Abang majid yang jadi GPS.



Masa kat bagan lalang tue kak ida sakit perut lagi.. habis pusing cari toilet takdeh. Bila nak keluar ke jalan besar abang majid nampak surau apalagi..berenti!...

Sementara tunggu pelaburan berharga kak ida, sibuk pulak tengok biawak tersepit...hahhahahha.. memang takdeh keje.



Akhirnya setelah pelbagai rintangan jamban sampai jugak rumah wak non. Kat rumah wak non makan nasi lauk kampung2 sedapppppppp..ada ikan masin tenggiri. Selalu ada pucuk ubi..kali nie takdeh sebab wak cakap pokok ubi dah kena tebas. Lepas sembahyang zohor kitaorang calibut..hehehhehe.. Atih melawat kawasan sekitar. Jumpa plak pokok buah nona nie tapi sayang tak boleh petik lagi sebab masih muda.

Destinasi seterusnya diputuskan bila dah kat dalam kete. Dah ada kat area2 tue singgahlah rumah paman jebeng (pakcik kak ida). Korang jangan tanye kalau pakcik kak ida bukan pakcik aku jugak ker?... sebab hubungan keluarga aku nie complicated kang klu aku citer 4 hari 4 malam korang pening hehhehehe

Abang majid talipon paman tapi paman pegi beraya gak jadi paman cakap tunggu lebih kurang 45 minit baru paman boleh sampai rumah. Rupanya dari rumah wak non cuma lebih kurang 20 minit je + sesat ckit. Sampai2 rumah paman, paman takdeh lagi..kak ida nak ke jamban pulak keluar balik cari petronas... hahahhaha.. Habis urusan jamban talipon paman tak berjawab lepak kejap kat area kedai2 kat situ pastu redah jelah lagi sekali..klu paman takde jugak kita balik lah. Nasib baik paman dah sampai. Tak lama lepak adik beradik paman pun datang...meriah adalah 4 kete..fuhhhh..Tudung kelabu ngan merah makcik-makcik ku yang happening..



Fahmi dahlah pakai sandal atih pastu buat pulak posing camtu..walawei...mcm dotdotterdot je..nauzubillah. aqil maintain nangis ..hahhaha.. kejenya nak naik tangga turun tangga letih aku..



Dah jom balik jom...salam2. Tu suara biasa bila nak mintak diri...ekekekkek. Abang majid tengah tunjuk peace kat acik adang..ntah apa ntah yang dia cerita..


Bila balik abg majid naik kete atih sebab masing2 plannya nak pulang ke sarang. Berdesup abg majid dah hilang yang kitaorang nie terhegeh2 lah baru nak keluar sekali tengok dah tak dapat dikesan dah. Aku pun lalulah jalan masa mula2 sampai. Sekali kak ida talipon bagitau jalan yang aku lalu tu jalan jauh...hampehdotcom betul.. kak ida suruh patah balik tapi kitaorang terus jerlah malas nak patah balik sebab rasanya kitaorang dah jauh. Jadi terpisah sudah kitorang.


Azam ajak singgah rumah pakcik dia kat banting tapi rumahnya berkunci. Pegi pulak rumah bekas pengasuh Fahmi. Pastu terus balik rumah mak kes taknak kena serbu ngan budak2...hahhahaha... Dah malam baru balik rumah sendiri.


Esoknya ada agenda lagi..nantikannnnnnnnnnn...



Ini telah menjadi SEJARAH

3 ulasan:

MOKCIK AZWA berkata...

hehehe...alahai gagah jugak nak beraya walaupun terpaksa melawat mr. T hahaha..

pandai ngelat ek...supaya tak kena serbu hehehe

Fariza berkata...

akak jangan tak tau siap cari kedai ubat cina nak beli pil chi ki tek aun(betul ker ejanya)..hahhahah..

hehehhe.. satu hari je pun ngelatnya..sebab letih dah..lain hari memang sentiasa terbuka untuk diserbu..

♥♥♥ miz sifa ♥♥♥ berkata...

hhahaha..ko ni bengong la