25 Ogos 2010

Baju raya warna PA$, langsir warna UMN0..kuang kuang kuang...


Aku macam tak sampai hati nak pelangikan baju anak2 pada 1 syawal nanti. Azam pun tak setuju. Paling tak pun mesti senada/seakan-akan contoh klu pilih biru mesti kalangan biru jugak biru muda, biru gelap atau biru laut. Pilihan warna tahun ini ialah Hijau pucuk pisang merasalah 4 beranak tu jadi ulat beluncas...hehehhehe. Aku pakai baju bunga2lah keseorangan takdeh geng..kesian kan?. Langsir pun dah siap tinggal nak gosok & gantung je. Agak2 cuti 3 hari nie klu aku gantung terus langsir tu acikan?.

Lepas buka semalam terus pegi banting. Alhamdulillah dah dapat baju anak2 yang nak dipakai 1 syawal nanti. Syok merayau malam2 tak panas kalau haus boleh minum dan kebetulan pulak tak ramai orang...mcm bukan nak raya je kena plak orang kedai tu pasang lagu dangdut lagilah...tak feel langsung. Sebelum nie dah survey beberapa tempat nak cari baju melayu budak2 sama warna ngan baju bapak budak punyelah susah. Ada seakan-akan pun tak menepati piawaian. Sekali bila pegi banting semalam, oh suka!..ada yang sama. Terus cakap kat budak kedai tue carikkan saiz anak2 aku, aku hanya tunggu dia datang test kat anak2..senang kerja. Settle. Siap beli songkok sekali tapi sampin lupa plak nak beli..tu last minute pun ok.

Aku cakap kat anak2 raya kali nie takyah beli kasut bukan dipakai pun. Membazir je pakai sekejap pastu terperuk kat dalam almari. Aku cakap beli sandal je. Azri buat bantahan pulak nak jugak kasut..mmm..tengoklah cam mane nanti.

Kuih Raya?....buat?...oh tidak. Aku tak berbakat membuat biskut2 nie. Beli jerlah senang. Setakat nie tu jelah persiapan raya aku. Karang2 aku update lagi klu ada persiapan raya yang aku dah buat...


Ini telah menjadi SEJARAH

6 ulasan:

kak Erna berkata...

salam iza..akak selalu cakap ngan anak2 macam tu..tak payah beli kasut.membazir..beli sandal aje..
tiap kali beli kasut..pakai sekali..tak pun..dia pakai..dalam kete dah ada selipar..nak turun tukar..

Fariza berkata...

waalaikumsalam kak erna...
sama jugak ngan anak2 saya nie..lagi pun klu pegi raya rumah org nak tunggu dia pakai kasut masa balik..lambat..tertunduk2... leceh..

MOKCIK AZWA berkata...

mokcik ni tak berapa minat nak pakai sedondon masa raya hehehe..biar anak2 pilih kaler baju kegemaran masing2 hahaha..

anak2 memang tak moh beli kasut [beli kasut untuk pi sekolah ja]..so selamat la poket mokcik. dorang setakat beli sandal baru pun dah mencukupi...alhamdulillah..

Fariza berkata...

Kak azwa...Bagus akak nie. saya nie kadang2 cincai jugak..tapi dah pun tak berkenan..ikutkan jelah..

bestnya kak penjimatan berganda tue...nampaknya saya kena guna kuasa veto lah sebagai ibu nie(permintaan nak beli kasut tidak dilayan)..hehehhehe

Mak Su berkata...

ahaks, warna pelangi, biar tak sedondon tapi setema, bak kata interior decorator :)

maksu suka muruku kekacang time raya, cookies ni lama2 tak berapa jalan ler.....

Fariza berkata...

maksu:tulah maksu ingat nak beli kacang2 je..tapikan kadang2 klu beli kacang2 penjual tu jual yang dah tengik..benci tul..