13 Julai 2010

Selamat pengantin Baru Ewan



Sabtu lepas sepupu aku bersanding. Kebetulan plak start bulan nie abg jon bagi off sabtu sebulan sekali secara bergilir ngan kawan se department. Jadi untuk bulan julai nie aku minta off sabtu lepas.

Masa nak pegi tue terpikir aku nak pegi ngan sapa. Tak kan aku nak bawak anak2 terutama budak tecit tue secara solo, elok-elok perjalanan 45 minit kang klu ngan budak tecit tue jadi 2 jam. Nasib baik mak setuju nak pegi sekali. Selamat aku.

Agak lewat jugaklah aku sampai. Nasib baik ada alasan terbaik (anak2 pagi tue ada kem bestari solat). Lagipun makcik aku guna khidmat katering jadi takdeh hal lah nak merewang. Datang pun makan, duduk sembang2 tunggu pengantin datang gambar2..sembang2 lagi..tunggu bakal pengantin plak makan lagi pastu balik..hahahhahha..memang menghabiskan beras je budak nie.

Tapi mood Aqil tak berapa baik sebab cuaca panas. Aqil tak bleh tahan ngan cuaca panas nanti badan dia naik ruam merah2 kat belakang badan ngan leher. Nak berdukung je pastu tak bagi ibu duduk..nak tercabut rasa lutut. Ada satu makcik tegur

Makcik tak dikenali : dia nak apa tue?
ibu yang nak tercabut lutut: ntah tak taulah
Makcik tak dikenali: nak makan tak?
ibu yang nak tercabut lutut: dah bagi dia tak nak..
Makcik yang tak dikenali: cuba bagi kuih tue..
ibu yang nak tercabut lutut: dah bagi tadi, di campaknya kuih tue..
Makcik yang tak dikenali: dia nak minum agaknya..
ibu yang nak tercabut lutut: taknak dia.
Makcik yang tak dikenali: bagi kerepek tue..
ibu yang nak tercabut lutut: dah bagi dah semua dia taknak..ntah nak apa ntah dia nie..pelempang je belum bagi...hahahhahah...

Prihatin kan makcik tue ker dia tak tahan dengar aqil melalak.. hahahha Ayat yang belakang tue pelan je aku cakap..makcik tu tak dengar..hehehhehe..tu dah tahap bengang dah. Tapi gitulah ada anak kecik. Budak tecit kan sukar dijangka.

Bila nak balik start enjin, on aircond, kasi nenenjgn tiru aksi nie sambil drive sambil nenenkan anak..hohohoho...terus tertido sampailah ke rumah sambung pulak masuk buai lama gak aqil tido. Letih meragam kot.


Apa punya citer nie wei,..hahahhaha..tajuk tak selari ngan isi..out u!...




Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

ApEz ""MaTTeNo"" berkata...

nasin baik kete oto.....

MOKCIK AZWA berkata...

selamat pengantin baru kat pengantin baru.

pada ibu yang nak tercabut kepala lutut...hehehhe...kelakar la dailog dgn makcik tu ihikss...

Maya Ariffin berkata...

pada ibu yg nak tercabut lutut tu.. weh.. tak tercabut ke nenen sambil bawak kete tuh? huhhuhu..

Fariza berkata...

Apez: hehehehe

Kak azwa:kihkihkih...kakak ipar saya yg dengar pun gelak...

Maya: nenen dah elastik..muahahhaha..konpem tak tertanggal..