21 Julai 2010

Kritikal yang amat sangat ...

Dah tahap terkapai-kapai kelemasan dalam kebosanan yang amat teruk sekali!

Aku rasa macam nak ambik cuti tanpa gaji selama sebulan je kalau boleh nak selama-lamanya..nak recharge balik semangat yang dah jatuh menjunam kat laut china selatan. Korang tak boring ke kerja..hahahaha..soalan nak minta penendang nie..waccahhh...

Aku kerja dari umur aku 18 tahun tau, jadi minah kilang 2 tahun pastu jadi budak angkat talipon setahun masa semua aku agak2 je dah tak berapa nak ingat. Pastu merangkak-rangkak belajar HR, buat account kejap pastu pegi balik kat HR sampai sekarang pun masih merangkak-rangkak jugak. BoSan! sebab keje tak berapa nak ada.

Hari tu aku cakap ngan azam aku nak beli mesin jahit konon macam nak hilangkan kebosananlah tapi tak sempat nak tinjau harga lagi. Rasanya aku nak beli jenama singer. Tengoklah nanti macam mana. Klu aku jadi beli kang aku gebang2 lah kat sini tu pun kalau jadi beli sebab aku nie kadang2 keinginan tu mcm chipsmore.

"abis tu langsir yang beli tu ibu nak jahit sendiri ker?"

"rasanya kot, tengok mcm senang je nak buat pattern yang ibu suka tue."

"ko biar betul bu, kang lain jadinya abis terbarai kain langsir tue"

"hahhahahaha,jangan pandang orang sebelah mata tau" keji kan azam belum2 dah jatuhkan semangat. nyampah!.


Ini telah menjadi SEJARAH

6 ulasan:

ieda berkata...

pergilah bercuti baru minda tu recharge..at least 3 bulan sekali..

Fariza berkata...

kak ieda idea yang bagus....memang tengah merancang nak becuti tengah pilih destinasi yang dekat2 je sebelum bulan puasa nie.

Maya Ariffin berkata...

elehh.. cuti sebulan, pastu kije balik.. pas sebulan kije.. bosan tu mesti datang balik nyerr.. akekekeek..

Umo ko dah brape dah Jah? bila ko ckp ko dah lama kije, tetiba lak aku rasa nak kirer bape taun dah aku kije.. bape ek? hmmm...12 taun kot..

aku sebenonye cuma nak cakap... Cantik baju baru blog ko Ijah.

Fariza berkata...

Maya: setahun sekali kena ambik sebulan cuti tanpa gaji baru aci..hahahaha...ntahlah maya agaknya sebab keje pun takdeh halatuju gitulah...ker aku kena tukar keje?..

Umor aku?..tahun nie masuk 29 tahun(muda belia lagi ekekkekek)..sama ngan akulah kot 12 tahun..mmm..

cantik? tq..tapi tangan aku gatal nak tukar2 lagi..(boringlah katakan)

♥♥♥ miz sifa ♥♥♥ berkata...

hbs la langsir tu..mmg btl abg azam ckp..kakkakakak...
weh blaja a jahit..sng nk tempah bj kt ko...xpun ko bisnez...
aku tolong modal ...bosnes la pape pn...heheheh

Fariza berkata...

bisnes lemak boleh?...hahhahah..