01 Julai 2010

Asyik citer pasal aku, laki aku, rumah, keta,...boringlah kan?


Kita citer pasal budak tecit nie plak ye..citer abang2 budak tecit lepas citer nie plak tu pun klu ibunya rajin

Alhamdulillah budak tecit nie aktif macam dibagi gula. Semalam kejadian ngeri telah berlaku.. akukan ada buat status kat fb nak buat lempeng. Jadi gigih balik terus bancuh tepung. Budak tecit plak tengah tengok tv. Oklah. Tengah aku leka2 tu aku perasan apasal senyap je budak tecit nie. Sekali aku jenguk dia takdeh. Aku panggil2 budak tecit nie senyap je..alamak aku dah menggigil dah..mana nak cari plak nie. Aku pusing sana pusing sini..takdeh!




Aku jenguk kat jambatan ..takdeh ..mana plak nie. Senyap je. Aku jalan kedepan cikit sebab pandangan aku terlindung ngan pokok bunga yang aku bulatkan tue aku nak tengok betul2 kat area jambatan tue. Tu dia, selamba budak tecit tue je berdiri tepi jambatan..apalagi berlarilah aku..dahlah puasa kena plak lari pecut hilang 20kg semalam ...fuhh..tu kalau aku lambat sesaat dan budak tecik jatuh memang takdeh sapa yang nampaklah dia masuk parit. Dengan tak pakai baju pastu pakai selipar abang fahmi plak boleh jalan sampai jambatan. Lagi satu bayangan klulah budak tecit terus ke jalanraya plak...nauzubillah..ngeri nak bayangkan. Dahlah jalan rumah mak aku nie jalan yang paling sibuk tak kira waktu.


Sekarang nie memang tak boleh leka. Kakak pengasuh pun hari tue kena camtu gak. Padahal rumah kakak pengasuh tue dah pasang palang kat pintu boleh dia panjat...kakak pengasuh cari2 budak tecit nie rupa-rupanya budak tecit tu tengah sedap2 duduk kat kerusi kat rumah kakak ipar kakak pengasuh(belakang rumah kakak pengasuh) kak ko klu anak aku hilang aku saman ko kak..hahahhaha

Ini telah menjadi SEJARAH

6 ulasan:

ieda berkata...

ish...ish...ish...pastikan pintu/pagar sentiasa dikunci..anak kecik mmg cepat.alhamdulillah tak jadi apa2.

MOKCIK AZWA berkata...

Eii..seramnya Ijah...hari tu pengasuh Hadi pun kata memang pantang pintu terbuka...dia akan keluar balik ke rumah! Nasib baik jalan kampung tak sibuk uolss...

kepada pengasuh tu pesankan kunci pintu. pada diri sendiri pun sama...mokcik siap setiap malam pesan kat asben bukan setakat kunci tapi selak sekali pintu sebab kanak2 ni dia pandai memanjat tau untuk buka kunci...serammmm

Fariza berkata...

Kak ieda: pengajaran tue kak supaya lain kali kena beringat

Kak azwa: wah hadi bleh balik sendiri. Rumah pengasuh dekat ye ngan rumah akak.

Kakak pengasuh memang tutup pintu dah sekarang nie. Kakak pengasuh cakap tak boleh dah tinggalkan dia main sorang2 sekarang...makin lasak.

mamawana berkata...

Salam visit....

Lohh......seghiau tu cari dak tecit nih. Kena kunci segala pintu, kunci pagar gak dan bagi dia mainnan ker buku2 tulis ka, komik buku kartun ka biar dia leka main....

Fariza berkata...

Mamawana: budak tecit nie bleh leka beberapa minit je mama....lepas tu dia cari benda yang paling seronok (kuar rumah pakai selipar besaq...)..hakhakhak..

Maya Ariffin berkata...

Waaa.. anak aku pong same dah. tak leh lepa. tak dapat bukak pagar, tak dapat panjat pagar.. celah pagar di cuba meloloskan diri.