20 Julai 2010

Aku takdeh idea nak komen

umpama tom & jerry..



Bila citer pasal mentua vs menantu!

Sebab

yang pertama aku nie jadi menantu hantu pun biasa2 je maksudnya nak kata baik sangat tak, nak kata buruk perangai pun tak eh ye ker, patutnya kena tanye mentua aku nie walaupun dot dot dot..hahahha..

yang kedua pulak aku nie ada 3 orang anak lelaki walaupun sekarang anak aku akil baligh pun belum so akan datang aku akan ada 3 menantu pompuan yang baik & berbudi bahasa hahahhah..confident tue penting. Nanti bila aku komen pang pung pang pung pastu benda tue jadi kat aku cam mane?..so diam itu lebih baik. Lagi pun aku dengar dari satu pihak saje. so takleh citer lelebih.

"kak, aku tak nak komen sebab aku ada 3 anak lelaki"

"takpehla dik, nanti ko ada pilihan akak nie nanti tulah baik tulah buruk"

Itu dah kira pilih kasih. Expectation kat orang nie tak boleh terlalu tinggi sebab nanti bila tak seperti kita harapkan kita akan kecewa sangat. Bila melibatkan perangai orang dah jadi luar kawalan kita.

kata-kata kakak aku "ngerilah bila dengar macam nie kan?". Aku hanya mampu angguk-angguk je.

Citer kat atas tu berpunca dari citer kat bawah nie:-

Seorang ibu yang punya anak hanya 2 orang mengharapkan seorang menantu yang mesra tapi hampe sebab menantu buat tak endah dan anak lelakinya seperti takutkan bini. Si bini seakan benci keseluruhan keluarga suaminya. Di manakah silapnya?.


Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

Pang! je.. ahahaha.. bley gitu?
*Komen dari seorang menantu yg tak berapa nak ada mak metua (makcik metua pon umo lebih kurang umo laki aku jer)

Fariza berkata...

erk...bapak mentuo ko kawin lagi ker?...mesti bestkan dapat mak mentua mudo...wahahaah..