10 Jun 2010

BEH sudah dijual..sekarang bersama tuan baru.


Tinggal kenangan. Sudah terjual melalui mudahdotcom. Jual murah2 je. Kenapa jual? insyaallah nak ganti yg lain kot tapi tak tau bilalah. Takut kalau tak jual sekarang harga jatuh lagi.



Sekarang nie BEH sudah berada di Jerantut, Pahang bersama tuan baru. Pertama kali jual barang online nie. Jam pertama iklan masuk azam cakap talipon dia dah mcm broker saham..hahahhahha...sampai tak larat nak jawab. Hari kedua azam dah suruh delete iklan tu sebab dah ada buyer yg serius. Lagipun klu ramai sangat yg call pening pulak kepala.



Hari isnin lepas buyer dari SA datang tengok BEH. Bila dia tengok kete tue dia mintak kurang 700 dari harga yg diiklankan. Azam mintak naikkan 100 lagi so buyer tue setuju & dia cakap nak datang balik dalam pukul 2 ptg bawak duit sekali. Azam pun ok. Bila tunggu2 buyer SA tue tak datang. Bila azam tunggu tak datang azam pun tido, masa dia nak tido Buyer SA tue call kata duit dia kat bank hilang. Dia cakap urusan tue selesai paling kurang pun 2hari. Masalahnya sekarang nie esoknya ada buyer lagi satu nak datang siap bawak duit sekali. Mula2 buyer dari SA sms bagitau takpehlah klu dah ada buyer lain yang nak ambik BEH tapi bila petang cikit tue Buyer SA sms minta tunggu dalam 2 hari klu boleh. Azam tak sampai hati nak jawab sms tue..just biar je camtu.



Hari selasa plak jumpa buyer JP (Jerantut, Pahang). Buyer JP nie plak sanggup turun klang semata-mata nak BEH. Pening azam...hahahhahha.. Buyer yg dari JP nie anak ngan bapak. Azam cakap bila cerita ngan bapak, bapaknya cakap anak yang nak beli bila cerita ngan anak plak cakap bapak yang nak beli...hahahahhaha... diorang pun pening rupanya. Bapaknya nie pencen askar kot, kiranya dah tualah..sanggup naik bas dari jerantut. Sebelum nie tengok kat mudahdotcom, bila dah tengok BEH secara nyata, buyer JP nie nak jugak BEH walaupun azam dah cakap beberapa masalah BEH nie(taknaklah menipu) siap test drive lagi. So langkah seterusnya kena pegi JPJ plak untuk urusan tukar nama sebab BEH akan dibawak balik ke JP hari tue jugak. Urusan tukar nama tu leceh cikt sebab kena buat puspakom (sebenarnya panjang citer urusan tukar nama tapi aku tanak citerlah.. penat..hehehehhe).




Bila sampai waktunya, BEH azam terpaksa serahkan pada tuan barunya...Buyer JP bayar harga seperti harga yang diiklankan tanpa mintak kurang sesen pun. Tapi azam pulangkan balik 300 kat Buyer JP tue...sebab kesian bersusah payah nak BEH, lagipun ngan org tua tak boleh berkira kata azam. Baik tak laki aku...tu sebab aku sayang dia..wahahahaha...dan dan tu sayang tu sayang ada makna sebab laki tengah ada duit banyak, tengah pikir cam mane nak mintak ckit..hahhahahhaha..kejikan...percents kena ada.




Bila BEH dah terjual tue azam bagitau buyer SA. Kiranya Azam terpaksa bagi sapa yang cepatlah bukan sebab harga ye. Kalau buyer SA tue cepat memang BEH dah kat dia dah. Takdeh rezeki dia nak dapat BEH.




Adik aku cakap kitorang tak pandai bisness.....letak harga rendah sangat. Tapi aku ngan azam berpendirian BEH dah lama ngan kitaorang jadi tau kat mana masalah BEH. Lagipun kitaorang dah puas ngan BEH. Anggapkan kerugian kitaorang adalah sedekah. Mudah-mudahan ada rezeki lain untuk kitaorang.amin.amin.amin.




Selamat tinggal BEH. Semoga ko dapat berkhidmat ngan tuan baru sebaik mungkin. boleh buat karangan Saya ialah Kereta nie.




Notakukuhitamku: Watak aku dalam citer nie hanya tukang iklankan kete kat mudahdotcom je...hehehehhe...dan aku sebenarnya takdeh kat tempat kejadian pun sebab keje. Watak utama adalah tuan punya BEH iaitu Azam aka laki aku....citer nie dia citer kat aku pastu aku pun belogkan supaya jadi kenang-kenangan....

Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

Alhamdulillah. leh tolong iklankan kete aku skali hehehehe.. ada 2 bijik xtra kat depan umah tu.

Tapi... darling aku kata, pas fikir 15x rasa sayang lak nak jual. Ate dia nak wat tukun kot.. huhhuuh...

Fariza berkata...

ko nie dah jadi abg polis kat JPJ tue plak...dia suruh azam tanye aku cam mane nak iklankan kete kat mudahdotcom..sebab dia cakap kete dia laku 3k je....walhal kete dia baru cikit dari kete BEH tue...

Klu nak ikutkan memang sayang nak jual tapi klu tak dijual sekarang bila lagi..erk aku taknaklah sampai jadi tukun...huahuahua...