21 Mei 2010

Kesian dia asyik kena suspek je..


"ibu percaya"

"kalau tengok kertas ujian tu baru ibu percaya, Ustazah cakap mana mane dengan abang?"

"dia tanye abang mcm nie"



"azri ada tiru org ker?"

"mana ada ustazah"

"dah tu kenapa markah tinggi sangat nie"

"saya baca buku kat rumah je" iyalah tu baca buku yang tak sampai 5 minit


"iye ker"


aku tak bleh nak cakap apalah sebab kertas pun tak dapat lagi, tapi nie bukan kali pertama dia di suspek meniru..hahahhahah...kesiankan anak aku, nampak sangat anak aku nie ala-ala je..Bulan lepas kat sekolah kebangsaan pun ustazah dia syak dia meniru sebab bahasa arab dia dapat 96%...mmmm..bahasa arab je yang markahnye kaw2 yang lain nangis aku tengok jom kita flasback.. poyo

"hari nie ustazah bagi hadiah kat abg sebab bahasa arab dapat 96"

"ye ke, hadiah apa?"

"kek kecik je"

"takpehlah, tengok ustazah abg pun suka kalau anak muridnya pandai siap bagi hadiah lagi"

"iyalah sebelum ustazah bagi tu ustazah tanye abg, abg ada tiru ngan fatin ke?. Abg cakap mana ada, dah tu ustazah tanye kenapa markahnya sama. Manalah abg tau. Cuba ibu pikir, macam mane abg nak tiru fatin dia duduk depan sekali abg pulak duduk belakang sekali.... kawan abg yang duduk sebelah abang pun dapat 50 je...lagipun masa periksa mana boleh jalan2 kan bu?"..


"hahahhaha..betul-betul, abg cakap tak dengan ustazah abg mcm tu"


"tak, abang senyum je masa ustazah tanye tu"...


Masa tu yang dapat markah tinggi 3 org je(2 lelaki 1 pompuan)...
Aku yakin anak aku tak meniru sebab hahahahhaha..gelak dulu sebab dia cakap dia tak tau pun apa yang dia buat..dia cakap "abg main tulis je, kenapa boleh betul plak ye?"..hahahhaa..kurang asam tak anak aku....


Ini telah menjadi SEJARAH

Tiada ulasan: