10 Mac 2010

Ini cerita susah nak terang kat budak 8 tahun

Ahad yang lalu, lepas sembahyang maghrib..eh, lepas mengaji ngan azam ntah macam mana azam tiba-tiba cerita Kisah Nabi Adam. Anak-anak tekun mendengar.



"Nabi Adam nie Allah jadikan daripada tanah dan dia duduk kat syurga...bla..bla..bla"



"Jadi kita nie daripada tanahlah ye, kalau daripada tanah patutnya kalau orang tumbuk kita boleh tembus"..hahahhahahha..fengsan mak...ko pikir nie cerita spiderman ker..yang ada orang pasir tu...



"asal manusialah...dari tanah, mula-mula Allah jadikan manusia tapi kita bukan dari tanah" konpius tak?


"abis tu kita nie jadi dari apa?""



"sperma dengan o..."..ha ambik ko...aku punya jawapan tak cover2..dah..LOL.



"ha'ah sperma". tambah azam plak



"sperma tu apa?"


"benih"..hahahahha..mcm benih nak tanam pokok je..


"benih tu apa?"...



sudah budak nie, susah nak terangkan...eh bukan susahlah cuma tak tau cara yang betul nak terangkan kat budak 8 tahun nie...



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

ieda berkata...

heheh..teringat masa student dulu.lecturer selalu pesan..'dont lead your examiner to a question which you dont know the answer'..
lebih kurang kes fariza nilah.

Fariza berkata...

kak ieda poning kepala..bila bagi satu jawapan tanya lagi dan lagi dan lagi...last cakap dah pegi tido..esok plak terangkan..hahahhahha...