29 Mac 2010

Aku yang penat..zzzzzzzzzz..

Sekarang aku tengah lancarkan perang, nasiblah nak meletus perang dunia yang keberapa tapi aku tak berhajat nak mengulas lanjut tentang perang tu..biar wartawan je yang buat keje, ferasan femes budak nie..LOL.


Semalam hari sukan Azri, Fahmi terkecuali sebab sakit mata yang tak surut2 tue. Azri kelewatan sepatutnya dia kena berkumpul sebelum pukul 8, Azri sampai dekat pukul 8.30 kesian dia. Lepas hantar Azri hantar fahmi plak kat rumah mak. Lambat cikit baru aku pegi sekolah tengok azri bawak aqil sorang je. Aqil mcm biasalah melasak tak ingat asyik nak kejar kucing je kejanya. Penat wei, sorang2 plak tu. Dah tak tahan aku balik rumah mak lagi...ingat nak tidurkan aqil dulu, tapi aku pesan kat anak buah(ain) aku kalau azri dah mula sukan tipon aku. Kali kedua aku pegi sekolah sorang2..malas nak bawak aqil. Kesian budak2 yang sukan tu panasnya... Habis je part azri terus aku hangkut azri balik rumah...tak tunggu habis pun sebab mak nak pegi hantar pengantin...sapa nak tengok aqil plak.

Balik rumah tergesa-gesa masak plak, anak2 lapar..kesian. Aku pun dah tahap menggeletar tahan lapar...aduhai sabo jelah. Bukan tak sarapan..ntah hilang selera, makan roti canai sekeping pun tak habis.Kalau dah kat rumah jangan cakap nak rehatlah..takdeh masa nak rehat!. Anak2 semuanya perlukan perhatian...mmmmm..Lagi2 sikunil tue..menguji kesabaran betul. Dengan kerja rumah tak abis2 lagi fuhhhh.
Masak plak gaya macam nie lagilah...waaaaaaaaaa...nangis..tapi pose tetap pose kuang..kuang kuang



Baru nak rehat aqil dah ajak keluar nak main taman. Tapi semalam memang puaslah dia main taman..dari pukul 5.30 sampai pukul 7..hambik ko...ngan aku sekali naik buai best jugak hayun laju2..hilang tensen hahahhah sekali azri nampak "ee..ibu naik buai ye!" feduliklah walaupun dah lanjut usia..hahahhahahha selalunya setengah jam je kat taman tapi sebab ibunya dah jumpa kawan borak tu yang tahan tu. Balik taman je aku nenenkan aqil sekali tengok dah tertidur. Bila aku kejutkan cakap mandi dulu..cepat2 dia bangun..tapi nangis ngan mata terpejam..hahahhahha..Bila dah mandi terus aku suap dia makan, barulah aku tidurkan dia balik. Bila aqil dah tidur barulah aku tenang nak buat apa-apa. Tapi malang aku dah tak terdaya poyo kan?.

Serius aku keletihan, bila malam aku tak boleh tidur. Aku kalau dah letih sangat memang susah nak tidur. Baca novel golek2..pun susah nak tido..bangun tengok tv, takdeh citer yang menarik. Nak gosok baju dah tak larat sangat, nasib baik mak dah tolong gosokkan baju sekolah azri.

Boringkan baca kisah aku yang letih tak abis2..huahuahuahua...

Eh, aku tak merungut, aku tau ini tanggungjawab, cuma aku pun manusia....bukan robot maaaa. Sekarang nie aku rasa mcm melayang-layang...dah 2 cawan whitecoffee aku bedal...mmmm..i need rest!



Ini telah menjadi SEJARAH

4 ulasan:

MOKCIK AZWA berkata...

ehehe..Ijah...camno nak tido dek non..dah minum whitecoffee...hehehe

cenggitu la hidup kita ni kan..letih memang letih tapi terpaksa juga kita harungi kan

Fariza berkata...

kak azwa yang minum whitecoffe tu kat opis...masa tulis en3 tu..hehehhe..

betul kak..bukan merungut cuma luahkan apa yang ada kat hati nie..hihihihi..nasib baik ada belog...

♥♥♥ miz sifa ♥♥♥ berkata...

woit mane besen2 ko yg pecah2 tu..asal aku x nmpk lak dlm ni..hahahaha...senduk yg sebelah ade tu pun xde pun..hahaha

Fariza berkata...

hahahhaha..aku dah buanglah..dengkilah ko..diam2 dahlah..