20 Februari 2010

Picnic jom..erk, tapi aku tak tau nie kat mana

Hari Ahad jumpa kak ida kat rumah orang kawin pastu dia cakap "dik jom pegi picnic, nak?". Aku ingat pegi kat kelanang. Rupa-rupanya ain teringin nak mandi sungai. Azam plak kena keje hari isnin tu tapi keje malam. Bincang punya bincang bincang kat rumah org kawin..wahahhahaha tak bleh blah langsung oklah setuju tapi tak boleh lama sangatlah.

Malam tu kak ida tipon untuk confrim kan. Kak ida cakap dia bawak nasi lemak pastu aku cakap aku bawak diri jelah ye..hahahhahaha.Ingat besok pagi nak beli jerlah sekali tu banyak gerai tutup plak. Jadi memang betullah aku bawak diri je. eh, aku bawak pinggan polisterin ngan air mineral je.

Jauh gak tempatnya yang aku tau area hulu langat. Aku ngan azam nie buta jalan..hahahhahaha..follow je abang majid daripada rumah sampailah kat sungai nie..agak-agak kalau abang majid terjun lombang pun aku ngan azam ter ikut sekali..LOL. Pastu kalau ada yang halang pandangan ke kete abang majid masing-masing gelabah. Kang kalau tertinggal mau kitaorang sampai kat thailand sesatnya...hahahhahaha.Jalan jem kat sini nasib baik bawak kete atih(auto) kalau tak, mau ada yang parkinson tang lutut je...huahuahua.

nie baru sampai, bertolak pukul 8.30pagi sampai dekat pukul....tak ingatlah tapi masing-masing dah kelaparan..
lepas memenuhkan perut apalagi berendamlah..aqil takut air...sejuk kot.
kak ida mula-mula macam taknak mandi sekali tu taknak bangun dah..tak percaya tengok gambar2 lain kat bawah..statik kat situ je..muhahahhaa..
abang majid buat empangan..susun-susun batu..sekali air deras habis ranap..hahahahhaa..








aku tak mandi sangat sebab budak tecit nie takut air..frust aku...bila dia ngan azam nampak aku nak berendam dia nangis..tak tenang aku.
Nasib baik abg majid & kak ida ajak pegi picnic kalau tak aku dah plan nak beli kolam suruh anak2 picnic depan rumah je..hahahahhaha..

Apa yang penting kerjasama, apa yang penting kerjasama..no no no..Apa yang penting anak-anak HAPPY.



Ini telah menjadi SEJARAH

2 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

azam dah macam pelampong dah jaa.. pandai ko bela ek.

Fariza berkata...

maya: hahahhaha...aku ngadu ngan azam..hahhahhaha...