10 Disember 2009

Mengimbas kenangan berbadan gemok

Bukan aku punye cite, tapi Azri. tengoklah gambar-gambar lama kat bawak nie..hahahahaahha..kelakar gila aku tengok. Gomuk betul Azri masa nie dah tahap obes dah nie. Dulu nak cari seluar dia masyaallah punyalah susah. Gambar nie masa dia umur 6 tahun, masa nie klu tengok dia makan, gerun seh selalu kene tegur. Sekarang badan dia dah slim dah.

Rahsianya?...kene sekolah pagi petang...terus susut badannya..hahahhahahha..




Semalam aku beli dah baju sekolah anak-anak. Azri aku terpaksa beli mcm dia nak masuk darjah satu plak sebab baju & seluar dia tak bleh pakai dah bukan sebab kecik tapi sebab kelobos sangat dah, mcm baju pinjam bila dia pakai..terpaksalah beli baru semuanya...huhuhu melayang 500 inggit baju budak berdua tu.



Nasib baik kasut dia elok lagi, aku cuma beli sepasang jer kasut dia tahun nie.. Fahmi wajiblah kene beli 2 pasang. tu pun dia bising "ibu wat pe beli kasut banyak-banyak" hahahahhahaha sabo jerlah budak nie. Sekarang nie tinggal beli Beg sekolah ngan bayar duit buku je.


Ape aku merepek nie...citer pasal gemuk tiba-tiba citer pasal persiapan sekolah..hahahhahahaha. Sah sewel dah.







Ini telah menjadi SEJARAH

7 ulasan:

HappyIrfa berkata...

salam..
at least dah beli,aku satu hapa pun belum ready lagi.

eh aku suka baca bab nenenkan anak tu,aku teringin gak nak share pengalaman tp malas nak menulis :-)

amboi sihatnya..sib baik tak obesiti yer

Ijah @ Fariza berkata...

Irfa : tahun nie 2 org yg kene sekolah...banyak yang kene beli..klu beli awal-awal bleh counter check balik ape yang tertinggal...

share pengalaman ko plak...takpeh ko tulis bila mood mari...

NONIE AZIZ berkata...

susut banyak betul azri eik...cukup ke 2 pasang ijah...mesti ijah rajin basuh kasut budak2 ni..kak nonie ni siap beli 5 pasang pasal satu hari dia pakai kasut serupa seminggu punya kotor...sakit mata kalau tgk...

miz sifa berkata...

skrg dh kurus x best dh...xleh pgl gendon lg...hahah bdk tecit lak dipgl gendon...x syok pelok dh..hahaha

Ijah @ Fariza berkata...

Kak Nonie: Sejak sekolah pagi petang selera dia turun...

rajin ape kebendanya kak, klu basuh masuk mesin jer hahahhahaha..pastu kdang-kadang klu malas basuh saya kapur jer balik..muhahahhahaha...

saya pesan kak azri pakai kasut jgn bagi kotor-kotor sangat...oklah..satu kasut tahan 2-3 hari..cukuplah 2 pasang jer...azri punye kasut pun 2 pasang tahun lepas punya masih elok lagi...

Atih : nak cium pun dah tak syok..tulang jer...hahahahhaha..nasib baik ade replacement..muhahahahhaa..

NONIE AZIZ berkata...

Bagusnya Azri..Ijah teknik yang bagus tu muahahaha..tapikan azri pakai mmg cermat Nurin...semua dah hancor!!!hahahah

Ijah @ Fariza berkata...

Kak nonie : saya rasakan kak, kasut tu tak koyak sebab saya jarang basuh kot...hahahahahaha..klu kotor kapur jer..

lagi satu saya beli jenama pallas..ade yang cakap jenama tu tahan..agaknyalah kot....