28 Disember 2009

Bila usia aqil 11 bulan

Terimalah adegan-adegan yang wajib anda tonton...muahhahahahhaha.



apasal bilik air aku keladak sangat..huhuhuhuhuhu..

Alhamdulillah, dalam usia 11 bulan nie aqil lebih gigih berlatih bertatih...jatuh-bangun-jalan-jatuh-bangun-jalan. Tiada erti putus asa. Dah jauh dah dia melangkah kalau sebelum nie takat 2 3 langkah jer. Baru-baru nie Aqil terpaksa tiru gaya mawi...hahahhahahha..Rimas betul tengok rambutnya..lurus kat atas bila tang bawah ikal plak..huhuhuhu. Bila tak disikat dah jadi afro..hahahahhaha. Kakak pengasuh cakap aqil lagi comel bila botak.tengoklah siapa ibunya. Nie rambut dia sebelum di makeover kan jadi mawi.



Pantang nampak ibunya bergerak mesti menangis..hishishhish. Takut sangat kene tinggal. tak percaya tengok nie.Multitasking tak aku? dengan bawak perut lagi...adushhhhh...sambil vakum sambil dokong aqil...dah serupa bibik markonah dah tu belum lagi time masak, lagi mencabar mental & fizikal..kadang-kadang bagus gak sebab bleh jadi alasan tak sempat atau tak boleh masak sebab aqil nak berdokong jer..hahahhaha..matilah kalau azam baca nie. Tapi cikit pun aku tak terbeban, aku suka je cuma kadang-kadang rasa nak lempang jer budak tecit tu..hahahhaha..rasa jer....




Macam aku cerita sebelum nie..aqil suka sangat makan, pantang nampak orang makan..kalau tak bagi dia boleh nangis macam kene pukul gamaknya. Tengok dia makan anggur, dia tak masukkan sebiji dalam mulut, dia gigit ckit-ckit..hehehheheh..tapi aku tengok gaklah dia makan...takut jugak dia tercekik.
nilah gambar terbaru dia. Bulan depan dah masuk setahun dah budak nie..alahai. "Aqil kalau aqil cepat besar, ibu terpaksa buat baby lagi"..hahahhahahhaha. "Cayang anak ibu". Tak sangka plak aqil dah pandai jalan, klu ikut abang-abangnya umur setahun baru bertatih. Pandai bila kita cakap pok amai-amai, dia tepuk tangan, pandai bye-bye, pandai kiss orang kalau kita cakap sayang abah @ abang @ ibu, pandai tunjuk lidah kalau kita tanye mane lidah..sekarang nie aku tengah ajar dia salam orang. Perkataan yang paling pandai disebut ABAH...anak-anak aku memang..perkataan pertama disebut ABAH.
Ini telah menjadi SEJARAH

1 ulasan:

Mata Hati berkata...

bila tgk gambar multitasking tuh..mcm si aqil bakal dpt adik jer..

opss..salam ziarah