23 Disember 2009

Azam ajak pegi cari cd dicetak rompak, kebetulan dekat dengan kedai kek..yum yum..dapat kek aiskrim pun sodap nie..bleh jadikan obat batuk & selsema yang dah 2 bulan tak baik-baik nie...huahuahuahua..


Aku: bang, ibu nak beli kek aiskrim
Azam: belilah bu, ibu nak ape beli jer..
Azri: peliklah, kenapa malam nie abah bagi beli semuanya..
Aku: sebab malam nie abah banyak duit...kahkahkahkah...
Fahmi: abah tu kalau ibu semua boleh, kalau abang ngan adik mesti..eh,tak boleh..eh, tak boleh..eleh..(hahahhahhahha fahmi ajuk-ajukkan azam..)



Azam ketawa dengar fahmi cakap, aku lagilah mcm nak gelak guling-guling kat jalan dah..hahhahahhaha..tak sangka rupa-rupa benda mcm nie pun diorang ambil berat. Aduhai, anak-anak.


Kadang-kadangkan kalau pegi mane-mane diorang nak mainan diorang tanyer diorang jawab...hahahhahahha..contoh "ibu abang nak pistol tu bleh, eleh mesti tak boleh kan?" . padahal aku tak sempat nak jawab pun.



Adegan diteruskan...



Semalam kami sekeluarga meronda-ronda cari pasal kat JJ. Sampai jer aku tanye kat Azri & Fahmi nak main game tak..Azri jawab "ntah, abah kasi ker?". "Abah, anak-anak nak main game", aku tanya kat azam..biasalah aku kene mainkan peranan tipikal mak.. yang jadi perantaraan anak ngan bapak. Azam jawab "boleh, boleh pegilah main". Sengih sampai ke telinga budak tue. Habis ronda-roda cari pasal. tibalah masa pulang kepangkal jalan kerumah. Masa dalam kereta Fahmi memohon cool tak? nak pegi funfair..kat area jj tue..(aku rasa dah tutup dah, fahmi perasan 2 minggu lepas kot).



Fahmi: Abah, nak naik yang pusing-pusing tue
Azam: naik ape?
Aku: Fun fairlah
Azam: Tengoklah nanti klu ade kita naik
Azri: Kenapa malam nie abah baik sangat, semua boleh
Aku & Azam: hahahhahhahaha...
Aku: nampak sangat selama nie abah tak baik..
Azam: Abah tak baik ker?
Azri: Selalunya abah garang..ari nie baik sangat..
Aku: hahahhahahhahaha..nampak sangat abah kurang baik..


Azam garang tau ngan anak-anak, cuma sekarang nie je kurang ckit nak marah-marah, faktor usia kot dia jadi baik ckit..hahahhahahhahaha...selalunya marah bersebablah..bukanlah tiba-tiba nak marah..tapi biasalah namanya budak-budak...benda yang abahnya marah dia bleh ingat..yang baik diorang tak ingat...eh, cam sama jer ngan orang tua...10 kebaikan belum tentu orang boleh ingat, tapi kalau buat satu kesalahan sampai mati org ingatkan..











Ini telah menjadi SEJARAH

3 ulasan:

NONIE AZIZ berkata...

dan..dan rasa macam nak jadi anak Azam...Ayah nak henbeg bonia bleh...sambei jeling mak azri & fahmi hahahahaha

NONIE AZIZ berkata...

ehhhh salah abahhhhh nak henbeg bonie & kasut bonia bleh (sempat lagi tambah...hahahah

Ijah @ Fariza berkata...

Kak nonie: akak kene pikir 20juta kali nak jadi anak azam..nanti kene rotan tau..hahahhahah...

saya bukan taknak minta klu dah mintak yang mahal2 nanti..mlm2 susah...muhahahahaha..