02 November 2009

Makan-makan yang simple

Tarikh : 18/10/2009
Masa : Pukul 1 sampai malam
Menu : Laksa mabeles, Sizzling yee mee, ayam goreng KFC ala-ala je, kek, tembikai & kuih raya.
Tempat : teratakyangpalingindahkurasakan...ok tak namanya



Aku takdehlah buat besar-besaran, panggil jiran kanan kiri, kawan opis 2 kereta, adik beradik & kawan azam 20 orang..hambik ko sampai 20 orang. Alhamdulillah makanan ngam-ngam jer. eh, lupa kawan-kawan azri & fahmi dalam 5-6 orang yang repeat makan 3-4 kali hahahhahaha..takpeh aku suka sebab ari tue diorang nak datang raya aku bagi duit raya jer, tak bagi masuk..hahahhahaha..bukan aku kejam, tapi masa tu keadaan rumah tak mengizinkan nie kira aku tebus baliklah. Kawan-kawan azri nie jugak yang paling last sekali datang pukul 9 kot...



Penatlah jugak, tapi ok gaklah sebab aku import bibik cantik..muahahahahha..tolong masak laksa mabeles. Plan aku mula-mula nak masak laksa & nasi impit, tapi tertukar ter maksudnya tak sengaja kan pikiran plak lepas pegi open house kawan sekolah aku masa hari sabtu tu. Dia masak sizzling yee mee, terus tanye resepi. Hari ahadnya aku terus buat..bibik cantik aku bising kat aku "baru first time buat terus buat banyak2, tak sedap nanti baru tau". Dan aku buktikan aku nie pakar masak..hahahhahhaha silalah percaya. Menjadi lah kuah sizzling aku..sonang je ghupanya. Azam cakap kat Azri & Fahmi "tengok ibu dah pandai masak sizzling tak yah beli lagi kat kedai, ibu pun bleh masak lagi sedap". Azri & Fahmi memang penggemar sizzling yee mee.


Ayam KFC ala-ala jer, mak yang sponsor. Bawak kat umah aku siap goreng, tinggal hidang jer. Bibik cantik aku complain jer kat dapur aku, senduk pecahlah, besen freelah, garam habislah..bawang takdeh, yang ade pun siap dah tumbuh akar...hahahhahaha..eh, tapi memang pun senduk aku pecah kes sayang nak buang, besen plak semua yang bekas2 aiskrim...hahahhahaha..nak masak banyak2 tu aku pinjam periuk mak. Iyalah aku nie jarang-jarang masak, masak pun selalu untuk 2 orang jer. Buat ape aku nak beli periuk yang kalau masak bleh bagi 30 orang makan..takdeh maknanya..muhahahahhaha..dalam perenggan nie jer kira berapa kali aku gelak, hahahhahahaha aku memang suka gelak..





Dah petang-petang baru aku teringat nak ambik gambar, tue jerlah yang ade. Bukti bibik yang aku import... Abang Majid(abang ipar) dah makan sizzling 2 kali tambah baru dia cakap kuah tu masin, pirrraaahhhh.. tapi yang adjust rasa sizzling tu bibik cantik aku gak..so kalau masin salahkan dia...hahahahahahaha..Selamat aku, dari kene perli an berapi..muhahahhahaha..

Opismate balik semuanya bawak novel aku..huwaaaaaaaa...pinjam takpeh..janji pulangkan balik..

Oh lupa plak masa aku buat makan2 tue azam keje ye, tu sebab aku terpaksa cari bibik. Klu ade rezeki lebih insyaalah, tahun depan bleh buat lagi (bibik ku yang cantik take note ye..hahahahhahhaa).

Ini telah menjadi SEJARAH

6 ulasan:

HappyIrfa berkata...

cantik umah ko dan pandai ko masak.
pertama kali buat dah menjadi..
tahniah yer

Ijah @ Fariza berkata...

Irfa: cantik? tq..tu konsep 3 tahun lepas dah irfa..wallpaper pasang sendiri..merasalah mcm nak pengsan.hihihihi...erk agak2 kalau tengok live tak cantik mane pun..

masak tu ade yang adjust blehlah..huhuhuhu..

miz sifa berkata...

hahaha...eh aku ke yg pkai bj merah tu...kurusnye aku....yeahhh..hahaha...sian aku hdp merana...hahahah...tp xpe ttp mentain santik..haha..

kak irfa: ala x yah puji dia...tgk a sape tlg adjust rs...hahaha...bibik yg cntk + pndai + rajin ni..haha

woi bayaran jgn a wat2 lupa....klu triple 1 jam rm25..ha kire je a..haha

MOKCIK AZWA berkata...

wah buat open house...caya la bleh masak yee mee hot plate ek... i likee...nak resepi jugakkk

err...bleh tak pinjam bibik cantik itteww...hahahaha

Ijah @ Fariza berkata...

Atih: aduh, perasan plak diaaaaaaaaaa...

apa lak bayaran, kan abang azam cakap kitorang ganti masa ko kawin nanti..ker ko jadi nak kawin lariks...muhahahahhaha...

Mokcik azwa: nak resepi?..alamak..saya tibai jer kak.. hehehehe...

nanti saya tanye tuan badan..tapi bayaran mahal ckit kak..hahahhahhahah sebab maintenance tinggi tue...huahuahua.

miz sifa berkata...

bongek...hahaha..xmo la aku kawen larik..ape barrr....aku kn mahal...hahaha...

ek ade org nk pijm sy ek...hehehe...leh2...hehe