25 Ogos 2009

Jom buat jus kuini

Buah limited edition (agaknyalah)...sebab aku jarang nampak buah nie. Pokoknya kat depan umah mak, besarrrrrr...tahun nie dah 2 kali berbuah. Buahnya banyak giler, dapatlah mak aku sedekahkan kat orang. Biasalah kalau bulan puasa nie merepek nak makan benda yang bukan-bukan tu tinggi, jadinya bila nampak buah kuini tu terasa nak buat jus


hishhh..sedapnya kalau buat air nie

kau kopek nanti aku blender
*aku ngan adik aku memang cam nie, keje berkira..hahahahhahaha.mcm tak bleh terus buat jer*


Balik dari pasar ramadhan, terus gigih kutip buah tu n kopek aku suka jer sebut kupas jadi kopek. Memang pekat likatlah...kalau minum boleh tersedak..hahahahhahah..woi tih, fail lah kau buat jus. Kalau adjust ckit tu okla, tapi sebab aku malas, biar jerlah cam tu. Bila dah siap buat tu mak cakap kak ida anak beranak cirit birit bila kuini tu dibuat jus..hahahhahahhaha..atih takut nak minum. Aku belasah jer, alhamdulillah takdeh pape pun.




tapikan bagi aku, makan cam tu lagi sedap, lagi-lagi kalau sejuk.ahhhh...syurgaaaaaa. Dahlah baunya harum semerbak..






nie aktiviti sebelum buka puasa.
Aqil dah buka dulu..hihihhihhii. Aku suka time susukan anak...keindahannya susah nak digambarkan. Masa aku cuti anak-anak demam tu, aqil aku tak hantar kat umah pengasuh. Bila aku keje, kakak penagsuh tu cakap dia tak nak hisap susu botol, kesiannnnnn. Merengek-rengek dia, tapi bila dah haus sangat tu baru dia minum, tu pun tak sampai 2 botol sepanjang 11 jam. Bila dah 3 ke 4 hari baru ok. Sekarang nie bila cuti jer kakak pengasuh tu bekalkan susu kat aku(sebab aku tak simpan susu tepung kat umah)...



4 ulasan:

MOKCIK AZWA berkata...

waduh...sapa la model tengah posing cantekk itteww...hehehe

Ijah fully breast feeding ker? teringat kat aini anak dara mokcik itteww..memang takmo langsung hisap susu botol huhuhu sampai pengasuhnya kata ' kalau ada ramai baby macam aini ni boleh bankrap tauke botol susu..'

buah kuini...buat sambal pun sodappp

lyn berkata...

salam fariza

salam ramadhan n selamat berpuasa n salam perkenalan.

Ijah @ Fariza berkata...

Mokcik Azwa : hahahahaha model?...
Anak saya tak fully breast feeding mokcik sebab ada masalah ckit bila nak pump susu tu..

yeke buat sambal sebab tak penah cubalah..

Lyn: Salam lyn..terima kasih sudi berkunjung kat sini..

miz sifa berkata...

ala dia mls wat susu sbnrnye tu...tu bg ne...tuuuuttt....hahaha