10 Julai 2009

Keputusan periksa Azri


Aku biasalah, citer dah basi baru terhegeh-hegeh nak hidangkan....ingat senang ker nak karang citer

Sesak nafas aku bila cikgu dia tunjukkan keputusannya. Teruk gila, semua gred dia rasa dari A sampai D..huhuhuhu. Math n BI C, D tu sains (38% jer), BM dapat B, A plak pendidikan islam. Subjek tak penting bleh plak dia dapat A mcm Pendidikan Jasmani & Kesihatan, Muzik dengan Bahasa Arab (yang nie tak pehlah dapat A)...MUZIK tu yang tak bleh blah...aku taknak anak aku terlibat ngan dunia hiburan kalau bleh...hahahhaha perasan jer. Meh baca apa yang cikgu dia cakap kat aku...



Keputusan periksa azri banyak yang merosot kali nie
*compare ngan ujian bulanan yang lepas*

ye ker cikgu?

Kat dalam kelas dia suka mengelamun ye, pastu hilang fokus...pendiam pun iya gak kat kelas

tulah cikgu bukan kat kelas jer, kat rumah pun mcm tu jer..suka termenung, pakai baju pun boleh termenung...ntah ape yang dia menungkan pun tak taulah. Pendiam?...kat rumah mulut dialah tak boleh diam..asyik cakapppppppp jer.

nie saya nak minta maaflah yer sebab kadang-kadang saya tengking dia, yelah asyik mengelamun jer..tapi bila saya tanye katanya faham..

nak rotan pun tak peh cikgu
*azri senyum-senyum pandang aku*

kalau nak rotan tu saya tak beranilah. Sains nie dia tak lulus nie, minta banyak buat latihan lah sebab kat sekolah matapelajaran sains nie diajar 1 jam jer seminggu.
* dalam hati aku - 1 jam jer seminggu, dahlah dalam BI..eloknya matapelajaran MUZIK tu tak payah pun tak pehkan?*

tulah cikgu saya tengok soalannya mcm senang jer, tapi tak bleh jawap..banyak yang dia tak buat.

lagi-lagi sains dalam bahasa inggeriskan. Soalan nie pun bukan sekolah yang buat, soalan semua sama untuk satu daerah..memang susah sikit. Tapi Azri kalau kat kelas boleh buat, masa periksa nie careless ckit.
*careless ape ker bendanya kalau sampai tak lulus....*




Balik aku bincang ngan hubby, tanye pendapat dia mcm mana?, ape nak buat ngan Azri nie. Hubby cakap nak ajar dia pun kita tak pandai iyalah kami nie sekolah jer yang tinggi tapi belajar tak tinggi mana pun. Jadinya aku hantar dia pegi tusyen ngan budak nie partime job, nak kawin ma..hahahhaha..abislah bocor rahsia. Tu pun tusyen main-main jer, suka-suka nak pegi tak nak pegi..agak-agak Azri malas..mmmmm jgn dipaksa macam2 alasan yg keluar, tapi kalau rajin dia nak pegi, semangat gila.

Makcik aku cakap, selalunya HERO akan kalah dulu n menang kemudian..jadi takyah risaulah .... hahahahhaha.. sabo jerlah.

Ada satu hari tu azri tanye aku.......
Ibu, kalau masuk darjah 2 belajarnya susah banyaknye bu?


abis tu darjah 1 tak susah ker?


Darjah 1 senang jer

abis tu kalau senang kenapa periksa boleh tak lulus


yelah masa belajar senang, tapi bila periksa susah..


ha' tu maksudnya susahlah..taknak baca buku asyik nak main jer..

mana ade.......


Tengok anak bertuah nie, senang katanya....bila jawab periksa semua ke sungai....ggggrrrrrrrrrr. Aduh, ade ker makbapak yang tak risau pasal persekolahan anak-anaknya, aku tak blehlah...asyik terpikir jer.Aku harap betul lah cakap makcik aku tu n ade berubahan yang baik kat keputusan periksa Azri akan datang. Amin.



Notakaki: ade ker cikgu azri cakap aku nie kakak azri..bila aku cakap aku nie ibu azri dia cakap "mudanya ibu azri"...hohohohoho..memanglah aku muda aku masih 20-an tauuuuuuuu....Lainlah dia cakap time tu aku dah 40-an, mau terkoyak seluar dalam aku kalau dia cakap cam tu..muhahahahha..

7 ulasan:

miz sifa berkata...

hahaha k,ijah yg bongek + perasan + hampeh..keh3

Ijah @ Fariza berkata...

Atih: wahahahaha...kau dengkikan.. orang cakap aku muda...:)P

Maya Ariffin berkata...

nak jugak nota kaki angkat bakul tuh!!!

Ijah @ Fariza berkata...

Maya : muhahahaha..sebenarnya tu yang penting aku nak N3 kan...kahkahkah..

NONIE AZIZ berkata...

kakakakaka...betui la Ijah...waktu belajo mmg senang waktu periksa mmg susah..kakakak azri-azri tergelak besor kak nonie!!

hidet berkata...

bebudak zaman skrg dah kena blajo kan..
seingt say, saya dulu kecik2 tahu main jek waktu sekolah rendah dulu..

zaman dah berubah

Ijah @ Fariza berkata...

Kak nonie: hahahah nak jugak kakak tu...
Saya sampaikan pesanan kak Haidzan..bila nak update blog...hihihihihi...

hidet: betullah...budak2 sekarang klu takdeh extra class memang jauh ketinggalan...