29 Julai 2009

Ain Khatam Al-Quran

Ahad lepas kakak aku buat majlis khatam Al-quran untuk anak daranya + doa selamat n kesyukuran sempena anaknya bujangnya yang dapat 9A spm tahun lepas. Mcm biasalah aku pun menumpang majlis harijadi Azri dan kebetulannya harijadi kakak aku pun jatuh ahad tu. Merasalah kakak aku potong kek ben10..kihkihkih.

tetamu yang hadir..sebahagian jer nie.


abang ipar aku sendiri mengiringi bacaan anak daranya. Ain nie baru 12 tahun tapi tinggi dah nak sama ngan aku, terasa aku nie katik. Macholah pakcik yang pakai spek itam tu..oit dia sakit matalah...hihihihihi gurau jer wak jangan marah ye. Pakcik tu bapak abang ipar aku..kiranya besan mak akulah merangkap kakak aku punya bapak mentua, sekaligus atuk anak buah aku...muahahhahahaha.saje kasi pening.


Kesian..melukut ditepi jamban..muhahahhahah. Muka sebenar terpaksa dirahsiakan.

Majlis khatam dah selesai tetamu pun dah jamah makanan baru sessi potong kek. orang lain pakai baju kurung aku pakai jeans..fedulik ape, senang nak bergerak. Dahlah aku ala-ala bibik kat sini, baru aku nak duduk-duduk dah kene sound ngan abang ipar aku "kau datang sini bukan nak sinoman ker, kok duduk-duduk aje pegilah buat keje". wahahahaha, yelah aku tolonglah nie...sabo jerlah aku..


nie majlis tapau makanan plak, muhahahaha..part nie aku suka.







5 ulasan:

Abang Long berkata...

Oic, kiranya makcik sorang jelah yang pakai seluar JINs.

Patutlah abang ipar kata "ko pergi buat kerja".

Alahai ... kata nama 'ko' juga yang diguna pakai ... tai Abang long bukan jawa ... hmmmmm

Ijah @ Fariza berkata...

abang long: nanti saya ingat balik...eh, kalau tak silap saya memang saya sorang jer yang pakai jins..adelah lelaki yang pakai tapi tak kiralah ye...abislah jin tak deh seluar...hihihihi..

aduh, abang long dah biasalah guna perkataan tu..nak buat mcm mane..abang ipar saya org jawe gak..:)

oklah, pandangan abang long sendiri mcm mane? kasar ker bunyinya.

sya berkata...

12 tahun dah khatam .. anak bujang kak sya ni ntah bila le kalanya nak khatam..

Ijah @ Fariza berkata...

Kak sya: abang ipar saya sendiri yang ajar anak-anaknya mengaji ...mungkin abang ipar ade target..anak-anak mesti khatam Alquran..seawal mungkin.

miz sifa berkata...

sengal...tibe2 ade gmbar aku yg cun...brani ambk dpn la ...cet..muahaha