18 Jun 2009

Majlis 2 dalam 1

Aduh, letih betul nak download video...asyik tak bleh jer. nyampahlah. Tengok gambar jer lah ye..

13/6/2009
Mula-mula majlis pertunangan Atih & Apez. Pukul 3 petang plak acara memotong rambut secara sedikit atau bahasa yang lebih mudah cukur jambul untuk Aqil & Aqilah. Nak tengok majlis pertunangan secara lebih pegilah terjah blog diorang.



adik-beradik ku


tengok muka aku "goreng pun sodap". Minyak gila..penat tueee, tapi tetap memberikan senyuman yang paling menawan..muhahahhahahhaha. Aqil sekarang bila berdirikan, takleh duduk diam sebab dia suka melompat-lompat, kakinya mcm ade spring...toing..toing..toing...penat dol.





Acara kemuncak membuat tawaf yang buat aku pening-pening lalat. Arahannya "kau pusing 3 kali yang terakhir kau cari yang tua-tua lima orang". Saya yang menurut perintah, setiap kali lalu aku pandang muka sorang-sorang...hahahahahahhaha..




Bila dah 4 orang..tiba-tiba dah takdeh lagi yang tua plak..so kakak nie dipilih berdasarkan kedudukannya yang paling last sekali. Tengok muka Aqil...muka mintak simpati supaya jangan dipotong rambutnya banyak sangat sebab baru nak tumbuh..hihihihihi..




Aqilah punya turn plak...

Aqilah yang shomel, jari pon sodap...hihihihihi. Aqilah nie anak abang aku beza 40 hari ngan Aqil. Kenapa nama diorang mcm budak kembar? Mak aku paksa abang aku letak nama aqilah kat anak dia sebab senang nak panggil katanya...nama penuhnya SITI AQILAH UMAIRAH.


nie masa berendoi...ade lagu nasihat masa nie, sambil kumpulan marhaban nie menyanyi aku ayun-ayunkan katil (warisan daripada Azri) tu. Suka kanak-kanak ribena yang dok kat dalam tu.

see, Aqil excited tengok bunga hiasan kat atas, Aqilah good..pandang kamera, Shantik Aqilah pakai gaun.


opismate yang datang. Ada gak kawan sekolah aku yang datang tapi lupa nak ambik gambar..syok sangat citer sebab dah lama tak jumpa.


Aqil sama Acik Atih...

Aqilah ngan Acik Atih gak...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*
ape pandang-pandang...gambar nie untuk acik atih. Acik atih ibu kita cakap dia tinggalkan komen kat blog maman apez tu betul-betul tau, ibu cakap tak nak yang pirate punye tak syok. Tak pun kan acik atih..bleh tak tolong jaga kita masa ibu & abah kita pegi sebab ibu tak leh nak bawak kita pegi tengok transfomer tu....bleh ye..bleh lah..cian kat ibu kita....bukan lama acik atih paling-paling pun satu hari jer (hari ahad lah time acik atih cuti) ..hihihihihi..



tengok acik atih, rajin tau abang-abang kita macam ibu gak..tu sebab ibu nak belanja abang-abang kita tengok transfomer, kalau abang-abang kita tak rajin...sapa yang nak basuh cawan2 tu, sian rombangan maman apez nak minum tak deh cawan. Abang-abang kita siap nyanyi lagu "apa yang penting kerjasama"..huhuhuhu.. bagi naik kan semangat. Boleh ye acik atih tolong jaga kita..ye..ye..ye..

6 ulasan:

sya berkata...

Amboi garangnya muka kat gambar kedua terakhir tu

Ijah @ Fariza berkata...

Auntie sya: Sebenarnya aqil tak garang tau auntie, aqil suka senyum..cuma aqil pelik apasal ade kilat(flash) plak tiba-tiba:)

miz sifa berkata...

muahahah...blh2..tp ade syarat, ko bwk abg2 dia ...aqil aku setttle...muahahah nanti org igt aku dh kawen bwk baby,..ngeh2...woi nenen jgn lupa tgl..hahaha..kang dia nk nenen ape...

Ijah @ Fariza berkata...

Atih : ok, ok..nanti aku arrange date nak pegi...syoknya.

Maya Ariffin berkata...

meriah! anak aku tade tawaf tade endoi tade potong sejemput2 nye de... cukup 14 hari, depa panggei makcik tu mai.... terbas habis! hahaha..

Ijah @ Fariza berkata...

maya: bukan ape maya, abang2 nya dulu buat n ade gambar lagi jadi anak2 yang seterusnya kene buat jugak...takdehlah kes aku dulu ade kau takdeh..hehehe..

tapi kiranya aku buat nie lebih kepada adat lah...hihihihi...& niat nak beramah mesra ngan sedara mara..sesekali berkumpul kan seronok..