25 Jun 2009

Fahmi yang funny


Ahad lepas aku tolong fahmi buat keje sekolah math. Math sekarang dalam bahasa omputih jadi fahmi bermasalah ckit nak buat dan soalan plak bercorak suai kenal padan...

ibu, adik tak tau nak buat
meh sini, ibu tunjuk kan
five, ape?
nie
*sambil tunjuk angka 5*
ok, pandai
Eleven mana?
nie
*main tunjuk jer*
salah
nie
*lagi sekali main tunjuk jer*
Eleven nie lah, 11.
Seventeen, plak mane?
*muka blur*
Seven ape?
*dia pandang muka aku n tanpa rasa bersalah dia cakap*
ultraman seven..
*ajar anak kene serius jadi ..wakakakkakaka..dalam hati jer*
salah lah, suka-suka jer.
Boleh jugak jadi ultraman seven..
Seven tu tujuh tau tak. Ape kene mengena ultraman ngan keje sekolah adik, jadi kalau seventeen maksudnya 17, mane 17?
*hishhhhhhh susah tu kalau dah kene penangan ultraman*


Yang lagi satu nie kes malam tadi, dalam perjalanan nak isi perut(makan), pasal ape ntah tiba-tiba hubby membebel fakta mengatakan pompuan suka membebel adalah salah sama sekali, tapi bukan aku yang kene bebel anak-anak yang kene...

kene belajar pandai-pandai, tengok abah ngan ibu balik keje malam-malan sebab nak sekolahkan abang ngan adik esok-esok adik aqil plak nak sekolah.
*aku skiplah ape yang patut, aku penat nak taip nie, masa nie anak2 diam jer*
Kalau belajar pandai-pandai periksa bagus nanti bleh kita pegi makan angin..
Bah, makan angin tu ape?
*Azri mcm takut-takut jer nak tanye, yelah kalau salah tanye nanti kene bebel lagi*
Makan angin tu, pegi jalan-jalan lah
makan angin tu naik motor, pastu ngangakan mulut...kan angin masuk dalam mulut...tulah makan angin
* baik punye explanation Fahmi, serius aku tak leh tahan masa tu terus aku ketawa mcm orang hilang pedoman ...astragfirullah alazim... lantaklah hubby nak marah memang dah takleh cover seh*
ha'ah eloklah tu....makan biar sampai kembong..
*hubby pun tak leh tahan join ketawa gak*


Cara dia cakap tu spontan tau, jadi memang kelakar gila...aku taip nie pun boleh senyum-senyum kene belagak sopan, kate kat opis.

2 ulasan:

sya berkata...

Betul gak dia cakap tu kan

Ijah @ Fariza berkata...

kak sya:hihihhi..bukan ape saya tak sangka dia bleh jawab cam tu.