11 Mei 2009

Tag Masihkah kau ingat (ditag oleh kak nonie)

Sukalah nak buat tag nie, mengimbau kenangan gitu....tu yang gigih buat tu..klu tak orang dah lupa kene tag barulah nak buat..:)
1) Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya ....
Kat tempat keje, masa sama-masa satu tempat keje...lebih detail jumpa kat tepi mesin..hihihihihi. Lepas declare couple aku berenti keje. Tak syoklah keje kat tempat yang sama.

2) Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan
Sangat matang, aku ingat dulu dia dah kawin..sebab tu aku jual mahal masa dia ngorat aku...muhahahhahaha. Ciri-ciri keromantikkan hubby dah terserlah masa mula-mula kenal dulu...sampai sekarang

3) Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …
kat taman cahaya sri alam dulu dipanggil bukit cerakah...hahahahhaha kat utan tu...tangkap leleh punya..

4) Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya …
sebab hubby nie orang yang romantik, jadinya..saya sayang awak, i luv u, tu memang mainan bibir..muhahahhaha muntahlah sapa yang baca nie. Oh hubby dulu ade bagi sajak puitis tau, aku siap simpan dalam album lagi...klu baca memang syahdu abislah..bila dah kawin baru aku tau dia plagiat sajak tu...ceh, aku ingat dia cipta sendiri...hahahhahaha..mek tertipu, nasib dah kawin.

5) Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
rasanya dalam 2 tahun kot...gatal kan aku..umur 18 dah pandai cintan-cintun...hihihihihi.


6) Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
kalau ikut n3 nie disiarkan.... aku dah berkongsi hidup selama 7 tahun 8 bulan 2 hari... hahahhaha ambik kau detail tu.


7) Kejutan yg pernah dia buat pada anda …
banyak jugak hubby bagi kejutan tapi yang paling terkejut masa nie lah, hahahhaha...den malu ngan opismate..hihihihi..tapi suko gak lah...



8) Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga …
insyaallah kumpul duit nak kaya..muahahahahah nak jugak tu. mungkin akan menambah bilangan anak lagi kot..den nak anak pompuan..hihihihihi..


9) Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
kerenah yang mcm mana..klu anak-anak nak mainan atau jajan memang dilayan jer..tapi kalau kerenah yang stok nganda-nganda memang dirotan lah jawap nyer...huhuhhuhuhu..motto hubby "sayang sayang, rotan rotan". Hubby ngan anak-anak garang tau..tattutttttttttt.


10) Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda
ok jer, tak taulah jadi menantu kesayangan ker tak yang tu kene tanye mak aku.....Kalau ngan adik beradik aku, alhamdulillah..memang bleh masyuk kepala lah...

Nota tambahan : hahahhahha tak cukup gak ker sampai siap nota tambahan. Masa bercinta nie kan kira sadis gaklah sebab masa tu hubby dah ade makwe( aku namakan Lin)..adekah aku merampas hubby?...oh tidak. Aku masa tu tak kisah dia nak kat aku ker tak, bila aku dapat tau dia dah ade makwe..romeo gaklah hubby nie. Lin siap datang jumpa aku tu, tapi tak dehlah adegan singsing lengan baju atau tarik-tarik rambut..gilalah nak gaduh sebab lelaki. Aku ingat lagi hubby cakap kalau bleh badan dia dibelah dia nak belah..satu bagi kat aku satu bagi kat Lin...hohohohoho..bleh blah. Aku cakap aku tak kisah kalau dia nak kat Lin..sebab aku ngan hubby masa tu pun baru kenal jadi tak kisahlah kan...ckit pun aku tak rasa ape ape masa tu. Tapi hubby nak gak kat aku..aku terima jerlah tak nak kalah gak tu. Ade lah rasa sayang tapi tak delah stok yang kalau tak dapat pie terjun lombong. Hubby ngan Lin sebenarnya ade masalah..hubby rasa yang hubungan dia ngan Lin tak bleh pegi jauh..tu yang gigih pie ngurat aku tu. Akhirnya Lin kawin dulu dari kitaorang. sampai sekarang nie hubby & Lin masih lagi kawan sebab masih satu tempat keje. Masa aku kawin & bersalin anak 1 & ke2, Lin + suaminya ade datang umah. oklah takdehlah nak masam-masam muka. Happy Ending :)

8 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

hohoho.. romentik tul azam yer. kalu hubby haku.. huhuhuh.. dengan muka selamber "Ape kata jadi gilpren i..Mau?" macam owang jual mapiau jer...

ApEz ""MaTTeNo"" berkata...

kisah kami lagi sedih...boleh wat filer trilogy..:D

Ijah @ Fariza berkata...

Maya : hahahhaha..ganaz laki kau..takpeh maya janji baik hati sudah..

Apez: citer tu akak pendekkan jer..malas nak taip dah hihihihi..sadis gak masa tu...

Tak pehlah pez..at least jalan nak menuju ke pelamin tu dah nampak...berbaloilah lalui semua tu kan?

ApEz ""MaTTeNo"" berkata...

btoi3....:D

p/s: silap eja plak komen di atas...not filer but filem...

miz sifa berkata...

woit2 ngumpat aku.....

Ijah @ Fariza berkata...

Atih : ye ker ngumpat kau, jgn nak perasan..ekekekkeke.

Maya Ariffin berkata...

Ya btoi Ja! janji ati manyakkk baikkk... spoil mak thauuu nyahh! ahahah

NONIE AZIZ berkata...

gelak kak nonie Maya punya komen...meleleh air mata akak nahan dari gelak kuat!!!