06 Mei 2009

Hikmah gelombang krisis ekonomi


Haku dah kene sawan rajin update plak ker aku tak deh keje

Masa hubby kene cuti 2 minggu tu, kebetulan plak aku dalam pantang. Time tulah aku saje jer tak nak pantang umah mak, aku nak rasa gak hubby yang layan aku sebab 2 orang anak aku sebelum nie, dia buat tak tau (maksud aku sebab semua mak dah tolong buat, jadi dia tolong tengok jer).

Kali ni merasalah, pagi-pagi bangun siapkan anak-anak nak sekolah, pastu masak air untuk aku nak mandi, hantar anak-anak sekolah sekali ambik mak sebab nak urut aku, sementara tunggu aku diurut hubby dah siap buat air untuk aku sarapan. Lepas aku sarapan hubby hantar mak balik pastu singgah pasar beli lauk. Balik tu hahahahahhha..bersilat pulak kat dapur untuk masak tengahari plak.

Aku part yang lain-lain tu aku ok jer, tapi part nak masak tu bleh buat aku tension. Maklumlah hubby nie terror masak kari, tomyam, sup ayam, tapi semuanya jenama mee maggielah muhahahahhahha habislah kutuk laki sendiri. Nak masak nasi tu siap bawak periuk kedepan tunjuk kat aku betul tak dia sukat air...kekekkekeke....tak peh bang kalau keras bleh bubuh air lagi , klu lembik plak senang takyah kunyah telan jer terus.muhahahhahhaa tu statemant dalam hati jer. aku tak naklah membunuh kesungguhan hubby diawal pertarungan. Layan kan jer. Bila nak masak sayur & lauk lagi lah...ooooooo rasanya aku jerlah yang masak, banyak no tanye..bawang merah berapa biji, bawang putih berapa biji..nak potong cam mane, air nye banyak mana, garam banyak mane, dah masak ker belum nie...bla..bla.bla bla...huwaaaaaaaaa.. Aku masak tak penah nak sukat-sukat main agak-agak jer, bila dia tanye aku berapa biji, banyak mana cam mana aku nak jawab, bila aku jawab "abang agak-agak jerlah". Hubby tak reti plak...adussshh..sussah lah

Walaupun begitu begini akhirnya settle gak hubby masak. Sepanjang 2 minggu tu menu aku... sup ayam, ayam masak kicap, sup ayam, ayam masak kicap, ayam masak kicap, sup ayam...muhahahahahahaha..Redha jerlah. Aku tak sanggup nak ajar dia menu yang lain, yang 2 tu pun sekkkkkkkkksa.

Bila dah abis masak, layan aku nak makan plak...masa dalam pantang hubby panggil aku puteri kolumpang, ape maknanya ntah. Eleh baru layan aku 2 minggu dah kecoh, aku layan dia selama nie tak kira lak takdeh plak aku nak panggil dia putera ku lempang

Lepas zohor selalu hubby dah kepenatan & kitoarng tidur berjemaah syok ye pantang umah sendiri sukati jer nak buat ape. Petang bangun sediakan air untuk aku mandi, lepas tu nak ambik anak-anak kat umah mak plak. Layan anak-anak nak makan, buat keje sekolah..pastu gosok baju sekolah. Belum pukul 10 hubby dah ngantuk hahahhahaha..dulu kalau semua benda aku buat, selalu complaint aku tidur cepat..sekarang rasain. Tu belum suruh jaga anak sekali tu...

Kalau orang tengok mesti orang akan pikir aku nie dera laki sendiri..muhahahahhaha. opppsss lupa kalau malam-malam Aqil nangis hubby gak yang bangun...dia kejutkan aku bila Aqil nak susu jer. Aku tak penah suruh laki aku buat semua tu, dia dengan rela hati nak buat. Kalau ikut aku semua benda aku lebih selesa buat sendiri

Walau aku & hubby suka jer gaduh-gaduh pasal sapa keje lebih teruk, tapi aku berterima kasihlah kat hubby sebab sanggup buat semua benda tu untuk aku. Dia lah Suami terbaik bagi aku. mcm ucapan menang award ABPBH.

Nota kaki: Kalau layanan abang cam nie maksud saya tempat nak bersalin tip top..layanan masa dalam pantang pun tip top.abg cakap nak berapa orang anak 7 8 10..takdeh hal punyer...muhahahhahahhaa.

2 ulasan:

Maya Ariffin berkata...

hahahahaha.. tang dia terror masak kari, masak toyam, masak sup ayam tu yang tak hingat kelakar tu Ja.. penuh maggi dalam kabinet! hahahah..
Haku lak dalam pantang hari2 asben aku masak menu pelbagai.. menu haruan lah. haruan bakar lah, haruan sup lah, haruan steam lah, haruan goreng lada lah... muka pun dah mcm haruan dah!

Ijah @ Fariza berkata...

Maya: hahahaha..syok lah kau, makan haruan jer. Tu aku nasib baik 2 minggu jer, kalau tak fengsannnnnnn aku..muhahahhaha..