22 Disember 2008

Adakah sudah sampai masanya?

Aku semakin sarat, aku terasa bila jalan mcm baby kat dlm nie nak terkeluar jer..hua... hua..hua... hubby plak bila aku buat kerut-kerut dahi mcm orang tahan sakit..dia yang panik lebih2 ..asyik2 tanyer " nape bu, sakit ker nak pegi hospital ker?"..hihihiihihii...sabor jerlah haku. Kalau ikutkan sebenarnya due aku Chinese New Year nanti..maksudnya aku ade 1 bulan lagi...tapi 3 minggu lepas aku check-up doktor cakap kepala baby dah park kat laluan nak keluar..patutlah aku rasa sakit. Sekarang nie aku cuma make sure baby masih gerak aktif jer.

Malam tadi aku pegi rumah mak,

Mak : eh, perut kau tu mcm dah nak bersalin jer?.
Kak Yang : nie dah kosong nie mak atas nye. (sambil tekan perut aku)
Aku : yelah aku dah rasa sakit-sakit nie, yang kat 'bawah' tu pun dah rasa kebas-kebas dah.
Kak Yang : ntah2 malam nie kau bersalin tak?
Hubby : bu, pegi ambik pembaris abang ukurkan dah berapa CM..
Aku, mak & Kak Yang : hahahhahahhahhahah... (ade ker patut nak ukur pakai pembaris)
Hubby : yelah nie kalau pegi razif nie mesti dia cakap dah bukak 3 cm nie...
Kak Yang : Pandai ker kau ukur, abg Nazri yang dah 4 anak pun tak tau nak ukur...
Aku : hahahahahaha..Poyolah abang nie.


Bila perut semakin membesar nie, ramai yang tanyer aku anak lelaki ker pompuan....ade tu aku suruh teka berdasarkan bentuk perut aku, ade tu aku cakap suprise, ade tu plak aku bagitau jerlah jantinanya. Aku pun sebenarnya baru sekali scan jer masa 16 minggu dulu & doktor cakap aku dpt anak LELAKI, insyaallah. Kalau ikut pengalaman yang lepas bila doktor cakap aku dpt anak lelaki..memang confirm lelakilah. Aku & hubby tak kisah..janji anak aku nie sihat sempurna. Hubby pun ari-ari dok practise cara-cara nak mendodoi anak...sebab skill yang dulu dah hilang...hahahhahhaha...kelakar plak bila aku tengok cara dia hayun-hayunkan tangan dia...hubby sapaaaalah tu.

Barang baby pun hampir 98% siap, tapi aku tak sempat nak basuh lagi..ingat cuti krismas nie lah aku nak pulun basuh. Cuma keperluan aku jer yang tak lengkap lagi, jamu pun tak beli lagi. tak taulah mak dah tempahkan ker belum bedak panas, bedak sejuk & pilis kat kawan dia. Aku suka makan jamu yang kapsul, kalau yang serbuk tu, tersekat kat tekak jer kalau makan...pahit plak tu..uwekkkkkkkkk. Tapi mak cakap dia nak orderkan yang serbuk kiranya freshlah...tak deh bahan pengawet...redha jer lah. Mau aku makan kat singki nanti separuh aku makan separuh lagi kat singki...hahahhahahhahaha..jahat aku, tapi kene pastikan perbuatan tu tak dapat dikesan kalau tak maunya kene tempeling ngan mak karang.

4 ulasan:

KV berkata...

aku pulak yg tumpang rasa ngilu kt 'situ'. Ahaha
moga selamat semuanya ijah oii!!

izawani/JEEN berkata...

Kalau mak beli yang serbuk, beli jer kapsul kosong, letak serbuk tu dalam kapsul tu, then telan jer la... hahahaha... mudah mudah...

Kalau mak beli jenis makjun pun bley gak... beli kapsul kosong, gentel gentel... letak dalam kapsul... lepas tu telan gak...

NONIE AZIZ berkata...

huhuhu...amik pembaris yang tak tahan tu......tapi ijah senang bersalin anak yg sebelum2 ni?

Ijah @ Fariza berkata...

Akak KV: hahahahha..saya pun ngilu gak tapi buat-buat cool....

Kak Izawani: Nak padat2 kan kat dalam kapsul tu pun satu masalah gak...masalah malas namanya hhehehhehe..setakat nie saya belum try lagi makjun-makjun tu...ok ker kak?

Kak Nonie: tulah modal hubby kalau nak mengusik saya...kalau pembaris tu tak peh lagi nie dia cakap kalau nak senang pakai jangka sudut...huhhuuhuuu..melampau..

nak kata senang sangat tu tak lah..tapi masa azri pegi check up, doktor seluk dah bukak 2 cm (azri lewat seminggu dr tarikh due)

fahmi plak rasa sakit cam nak dtg period(senggugut) bila pegi hospital razif doktor seluk dah 3 cm....

dua-dua anak saya kat labour room lebih kurang 4 jam gaklah...ibaratnya dlm senang-senang bersalin tu masa sakit kalau Allah nak cabut nyawa saya masa tu pun saya sanggup..