29 November 2008

Abah tak bijak..

Minggu nie Hubby keje petang, jadi aku minta dia yang hantar anak-anak pegi umah mak. Semalam aku sampai opis aku call rumah, azri yang jawab..

Aku: Hello
Azri: Hello..
Aku: nie abang ker adik nie?
Azri: abanglah..
Aku: oh, abang. abang dah mandi?
Azri: Dah
Aku: Dah sarapan belum.
Azri: Baru nak sarapan lah nie
Aku: Sarapan ape?
Azri: Nasi lemak
Aku: Hari-hari nasi lemak, patut lah gemuk..
Azri: Abahlah tu, abah yang beli, mana abang tau..
Aku: Suruhlah abah masak nasi ker?
Azri: Abah mana reti nak masak...( hahahhahha, selamba mengata abah sendiri)
Aku: Ye ker abah tak reti?
Azri: iya, abah tak bijak, yang abah bijak rotan jer... ...
Aku: kahkahkahkah...oklah yer bye.
Azri: bye.


sabo jer anak aku nie, sebab ape Azri cakap mcm tu sebab dia akan kene rotan kalau dia nakal + belajar main-main.

2 ulasan:

DYLA berkata...

hehehhe,

sian abah tu, belikan nasi lemak dah dikata tak bijak. abg kene mintak ampun kat abah tu

Madam Markonah berkata...

kih kih kih...geli hati baca entry ni...