21 Oktober 2008

Banjir oh banjir- cerita 1

rumah mak banjir, tadi aku talipon mak tanyer mcm mana keadaan kat umah, hampir beberapa inci lagi air nak masuk rumah...aku suruh mak kemas ape yang patut sebab ade org kampung dah dipindahkan...paras air naik kat pinggang. Bomba & ambulance dah standby. Kesian mak, nangis dia masa aku tipon tadi. Hubby pun balik tengok anak-anak kat umah mak, risau plak kang tiba-tiba air naik mendadak anak-anak terperangkap kat dalam rumah plak. Pulak tu hujan masih lagi turun mana tak risau, rasa nak balik jer sekarang nie....

4 ulasan:

ApEz ""MaTTeNo"" berkata...

bukan air dah masuk rumah ke..????:|

KV berkata...

rumah mak awak area mana?

DYLA berkata...

la kat mana banjir ni? kat telok ke?

Ijah @ Fariza berkata...

apez: kat dlm umah paras tapak kaki, tapi kat halaman takat lutut...

akak kv: umah mak saya kat batu 9 kebun baharu, kat selangor kak, masalahnya bukan dekat ngan empangan, tasik,sungai @ laut....tapi banjir...dugaan...

Dyla: kat bt 9 kebun baharu dyla. teruk gaklah banjir nie.......