26 Oktober 2008

Banjir oh banjir - cerita 3

Alhamdulillah, banjir dah surut...dah kering pun. Lama betul aku pending citer banjir nie. So Jom layan gambar...kiranya nie memang betul-betul sejarah dalam hidup aku...banjir kat kampung sendiri..
anak2 yang paling seronok...tapi aku tak bagi sangat diorang main air banjir nie sebab kotor...uwek..


layan jer abang aku...main rakit..sengal


nie salah satu kilang yang dilanda banjir gak...



nie pun sama gak...




nie rumah kawan keje aku..abang hisham..sian dia, nasib baik umah mak mentua dia dekat..kalau tak kene tidur kat sekolah gamaknya...






nie depan umah abang Hisham...






nie umah paman aku..hahahahha tengok siap kerusi malas lagi...macam bersantai kat pantai jer..nie air dah masuk umah dia nie..



nie awek sapa nie yang main banjir nie....hahahhaaha..adik aku layan anak2 aku main rakit..


2 ulasan:

DYLA berkata...

ish napa smpai teruk sgt banjir kat situ yer?? melimpah dari mana air nie? sampai ke alami vegetable tu plak..

tu la rase tak penah kan banjir mcm ni..

Ijah @ Fariza berkata...

Dyla : Tulah dyla, memang teruk saya pun tak tau mana dtgnya air tu....mungkin sebab banyak bukit kat belakang kampung saya nie dah di tarah abis, jadi tak deh tadahan ujan semulajadi...bila ujan lebat ckit banjirlah..sistem peparitan plak tak sempurna..mmmm..