10 Jun 2008

Lanang vs Wedok

Hahahhahaha..pelik jer bunyi tajuk posting kali nie, sapa yang tak tau nie adalah bahawa jawa Lanang membawa maksud lelaki dan wedok bermaksud perempuan. Hari tu masa kenduri kahwin abang, aku jumpalah makcik-makcik aku, aku heran dari mana dia orang tau aku mengandung pun aku tak tau. Biasalah bila dah tau tu topik yang dibincangkan mestilah jantina baby kan....

Cik jah : Kau mengandung ker? ye alhamdulillah.
Aku : hihihihihi (sambil angguk2 malu...hahahahha poyo)
Cik Liza : Mintak-mintak lepas nie pompuan lah yer dik...
Cik jah : Hish jangan diharap-harap, selalunya klu diharap-harap tak jadi., kau tau tak kat kampung cik kan ader org tu dah ader 3 org anak pompuan, lepas tu mengandung anak ke 4, bila di scan 2 kali confirm lelaki..dia pun dah suka sangatlah...tup tup..keluar pompuan lagi, kesian kecewa betul dia..
Cik ruzie : aku dulu ntah lah masa mengandung tak deh plak pikir laki ker pompuan...yang aku tau aku mengandung..pastu bersalin...(poyo tau makcik aku nie....hahahhahaha...)
Aku : lah klu sama jer kenapa sih?
Cik liza : yer tak deh kenapa-kenapa cuma teringin nak yang lain...
mmmmmmmm

Memang lah teringin tapi aku tak nak letakkan harapan yang tinggi, takut kecewa dan takut aku stress masa mengandung nie. Aku suka jer mana2 lelaki atau pompuan. Aku pun dah ader 2 nama pilihan dan kedua-duanya nama lelaki..hahahahahahaha. serius aku tak leh nak bayangkan nama baby pompuan. Salah seorang makcik aku nie lagi kesian sebab hampir 15 tahun kawin tak penah merasa mengandung & melahirkan.

Sekarang nie aku cuma nak menikmati masa mengandung, dan aku berdoa supaya anak yang bakal lahir nie sihat sempurna. Amin.

9 ulasan:

ummibatrisya berkata...

salam,

rasanya belum terlambat lagi untuk ummi ucapkan taniah.

semoga semuanya selamat. jangan dipikirkan lelaki atau perempuan. yang pentingnya bayi yang akan dilahirkan sihat dan sempurna.

semuanya rezeki dari Allah. nikmati keindahan masa mengandung dengan sepuas-puasnya :)

KV berkata...

tak kisah lah ijah kan, janji sihat dan cukup sifat kan. Dah rezeki tuhan nak bagi.;P

Ijah @ Fariza berkata...

Ummi : Tq. memang sekarang nie saya tak nak pkir.

Akak KV : Betul tu akak, janji sihat & cukup sifat saya dah bersyukur sangat2..

ita.itu berkata...

hiyang..salam kenal.tq ye wish kat akak..hehe

~dyla~ berkata...

hi ijah,
salam kenal. thanks sudi singgah blog sy.

erm.. duk telok panglima garang kat area mana? coz sy pun org telok jugak... ne tau kot dekat ke..

nway, congrats on your pregnancy. do take care ok!

NONIE AZIZ berkata...

TAHNIAH IJAH....ni yang nak kena pulun ni.....keh keh keh

Ijah @ Fariza berkata...

kak ita : sama-sama lah kak, saya suka jer baca blog akak..

Dyla : dyla saya dah jwab kat blog awak..

kak Nonie : tq akak, pulun kak jgn tak pulun..hahahahaha..

HAPPYIRFA berkata...

salam ijah..
sy tiap kali peknen cuma doakan semuga baby sihat dan sempurna.
jantina lelaki atau pompuan x kisah

Ijah @ Fariza berkata...

Happyirfa : betul tu, saya cuma berdoa semoga baby dlm perut nie sihat sempurna.