02 Mei 2008

Krisis...krisis..

Lama rupanya aku tak update blog...

Hari nie aku pegi keje ngan mata sembab sebab mlm tadi aku menangis...hahahahaha..bila sekarang emosi aku dah stabil & aku pkir balik lawak pulak peristiwa yang terjadi mlm tadi....

Hantar anak2 pagi nie kat umah mak, kene sound ngan mak..

Mak: Ha, mlm tadi ibu kau nie menangis lah tu
Aku : Mana adelah (nak main sembunyi2 lah ye padahal mata dah sembab)
Mak : iya tu, mak tau..
Azri : iya, ibu menangis mlm tadi pastu abah pujuk2 ibu..
Aku : Mana adelah...saje jer main2 ngan abah..
Azri : Iya, ibu nie tak malu dah besar pun nangis...(hahahahha...sabo jer lah anak aku nie)
Mak : Ibu kau nie memang ntah ape2 ntah, kau merajuk ker azam tak ajak kau balik kampung...
Aku : Mana adelah...takdeh ape2 lah...

Sebenarnya aku malas nak citer ape masalah aku sebenarnya kat mak ....kira halal jerlah klu mak cakap aku merajuk sebab hubby tak ajak aku pegi balik kampung dia...

Lama dah aku simpan perasaan curiga aku kat hubby, cuma semalam aku dah tak boleh tahan dah...hubby pun perasan aku diam + rasa nak marah jer....last bila hubby tanyer aku...apa lagi air mata pun bercucuran......

Sebenarnya aku pun tak suka perasaan mcm nie bersarang kat hati aku, tapi ape boleh buat dah namanya isterikan, bila sesuatu kelakuan suami yang mencurigakan mesti hati nie terusik gak. Selalu aku hint2 kat hubby pasal nie, hubby selalu cakap "Sapalah nak kat abang nie dahlah tak hensem, botak perut boroi plak tu". Tapi aku sebagai isteri aku tahu kat mana kelebihan hubby aku nie, tu yang aku risau. Mungkin pada pandangan mata org hubby aku nie tak hensem(tapi pada aku hensem jer), tapi perangai dia kadang2 menyenangkan hati pada sapa yang mengenalinya.

Tapi malam tadi kira dah settel lah masalah aku, aku dah bagitau hubby ape yang aku rasa...oh lapang otak aku, tenang hati aku......

5 ulasan:

Khalis Khaisara berkata...

asam garam rumah tangga mmg cam tu..tp rasanye tu yg buat kita lbh matang.

Ijah @ Fariza berkata...

papakhalis: mmm..betul tu.

Aku Bukan Bidadari berkata...

Dear..
lenkali .. kalo x puas hati ngan hubby jangan simpan2 tau..
dlm rumahtangga mesti ada komunikasi..walaupun pendek..

ingat jgn simpan2 tau..
luahkan n tanya jer apa2 tnya ngan selembut mungkin..

take care

NONIE AZIZ berkata...

akak sebenor pun ada jugak perasaan macam tu...tapi suah nak diluahkan pasal nnt mesti gaduh punya...tapi bila dah lepaskan perasaan tak enak tu legakan?...

Ijah @ Fariza berkata...

Tiara : bila sentuh pasal nie kan saya rasa sebak pulak...masalahnya saya nie suka pendam perasaan.....tq atas nasihat awak..

Kak nonie : Makin lama kita kawin makin banyak dugaannya kan...betul lepas kita luahkan rasa lega walaupun yang kita luahkan tu bukan 100%...