08 Mei 2008

3/5/2008....abang ayeng nikah

Selamat dah abang aku menjadi suami org...tanggungjawab besar tu..
gambar sekitar majlis
nie sebelum nak ...sempat lagi main guling2 ngan anak-anak aku..

dengan mak...anak kesayangan, nasib baik abang dapat org sekampung...klu tak kesian mak..

dengan kak ida(kakak sulung), apelah nak ambik gambo ngan adik sendiri pun malu2...nyampah..hihihihi

nie dah sampai kat umah pengantin pompuan..gambo nie hubby yang suruh ambik..


nie makcik2 aku..kakak & adik arwah abah...
kitaorang bawak mas kahwin & emas untuk batal air sembahyang
barang2 lain bawa masa majlis besar nanti sebab nikah nie dibuat secara mendadak(atas sebab yang tak dpt dielakkan, pasal kes abang sakit)


cincai jer...suka2 dia jer terkangkang-kangkang

nie 2 org hero yang suka menghuru-harakan keadaan...penat aku melayan budak2 nie




masa akad nikah..akhirnya dengan sekali lafaz sah sudah abang menjadi suami ....


airmata kegembiraan....


halal dah........


dengan kedua-dua org tua......salah pasangan sebenarnya nie

gambar kenangan

adik aku ngan pakwe dia...dia pun dah tak sabar nak kahwin tu...gatal..muhahahaha..
perasan tak pakwe dia muka cam zizan raja lawak kan...hahahahaha...cuma idung jer kurang mancung ckit..ekekekke..(jgn marah yer apis)





nie adik beradik aku..tapi tak cukup korum nie..sorang lagi kakak aku tak deh...tak dpt balik
nampak tak budak yang menyelit tu...sibuk jer tau..aku suruh dia tepi dia tak nak...








dengan kakak ipar...
--------------------------------------------------------------------------
masa majlis nie ade satu pakcik nie(aku tak suka ngan pakcik nie) sound aku & kakak aku
pakcik busuk: nie dlm nie berapa nie? (merujuk pada duit mas kahwin yg dlm frame)
Aku : 80 inggit
pakcik busuk: Aku bawa 1000 pun tak susah cam nie..(merujuk pada frame yang digubah cantik, menyusahkan bagi dia padahal bukan dia yang bawak pun...)
Aku : sebab ckitlah nak kene buat cam tu, biar nampak mcm banyak pastu nampak eklusif, kalau bawak 1000 memanglah tak yah susah2..sebab nanti takut kene rompak...
pakcik busuk tu diam jer lepas tu,
dlm ati aku, kau penah ker pegang duit 1000, sebab kau makan pun anak yang bagi yang kau tau mancing jer kejenya....
aku bukan ape tapi selalu pakcik busuk nie cakap tak serupa bikin, lagipun intonasi suara dia tu cam berlagak..jer..nyampah aku..

2 ulasan:

NONIE AZIZ berkata...

alhamdulillah....selamat dah.....Awak kena tag sila ke blog akak utk buat rujukan ke ke ke

Ijah @ Fariza berkata...

Akak Nonie: Menatang ape Tag tu...muhahahahaha...saya dah baca tadi..insyaallah klu free saya buat..