12 Mei 2008

Suami vs Isteri - Part 2

Perbualan 1

Diwaktu petang sedang si isteri memikirkan nak masak ape balik keje nanti tiba-tiba Hp si isteri berbunyi & di skrin tertera nama suaminya.....

Isteri : Hello
Suami : bu, ari nie nak makan ape?
Isteri : Ntah tak tau lagi, ape pun tak deh dlm peti ais...
Suami : tak yah masaklah, makan kat luar jer..
Isteri : Oklah..
Suami : Tapi makan nasi ayam jer tau...
Isteri : Lah ape barang nasi ayam...
Suami : bersyukurlah sikit, ade org lain tu susah nak dapat tau..
si isteri insaf sekejap masa nie......
Isteri : mmm...yelah..klu makan ikan steam tak leh ker?
Suami : ikan steam tak leh..klu abang yang stim boleh lah...
Isteri : Huiishhh.. takdeh keje lain lah tu........

Pada hari kejadian tiada adegan stim @ steam yang terjadi sebab si isteri dgn gigihnya telah pun masak untuk makan malam kuang..kuang..kuanggggggg..kiranya siaran tertunda...



Perbualan 2

Suami : Ibu klu tak keje, duduk rumah mesti gemuk kan?
Isteri : ye ker, keje cam nie pun gemuk gak cam maner tu...
Suami : bukan ape, klu pegi keje tu ibu pakai cantik2, pakai gincu..stim jer tengok..(gilo ok.muhahahaha)
Isteri : Hishhh ade gak yang duduk kat umah pun pakai cantik2..mcm kak ida tu dulu kan klu dia tunggu abg majid balik keje kan dia dah siap2 mandi siap pakai gincu lagi..hehehhehe...ok jer tak dehlah duduk rumah selebet jer...yang keje plak tak semestinya dia pandai nak cantik2...
Suami : ha' ah kan cm kak ayang tu...
Isteri : Selamba jer kutuk kakak aku yer...hahahahhaha
Suami: heheheheheh...

Suka2 jer si suami kutuk kakak si isteri....


Perbualan 3

Suami : 11hb, ari ibu kan?. Ibu nak ape hari ibu nanti?
Isteri : ntah tak taulah nak ape?
Suami : Ari tu ibu nak jam kan, nanti abg belikan jam yer?
Isteri : Nie kan dah ader jam..(sambil tunjuk jam yang kat tangan), tak nak lah jam..ibu nak baju..
Suami : Baju ape ?
Isteri : bajulah buat pegi keje..
Suami : Tak bestlah bagi baju
Isteri : Klu cam tu belikan emaslah..
Suami : Mak oooiii, emas yang ade pun tak di pakai..
Isteri : lah, ari tu ibu pakai banyak2 abang tak bagi..(mcm emas banyak sgt, takat 2 3 ulas jer.. ekekekeke)
Suami : yer lah pakai tukar-tukar lah...
(susah ok nak pakai tukar-tukar tak deh masa...nie dlm ati isteri)

So, ape yang si isteri dpt masa ari ibu tu....mmm...dpt coklat ferere rosse(tak pandai ejalah) hihihihihi...........

3 ulasan:

Aku Bukan Bidadari berkata...

tiara tak dpt apa2 pun hari ibu.. :(

kakLuna berkata...

kalau si suami tu mmg hari2 nak 'steam' ye...bagi steamroll baru tau..hehehe

Ijah @ Fariza berkata...

Tiara : Tiara, mom to be kan...tahun depan agak2 bolehlah dpt Hadiah...tahun nie yang dlm perut tu Hadiah paling istimewa...kan..:)

Kakluna: hahahaha...:)