02 April 2008

Mood yang bercelaru

Dengan keadaan cuaca yang mendung, sama jer dengan perasaan aku hari nie.Dugaan apa pulak nie?. Pagi nie mcm biasalah aku hantar anak2 kat rumah mak, sebab mak yang akan hantar anak2 ke sekolah. Masa mak nak ambik beg sekolah anak2 dlm kereta, mak menguap(mengantuk), aku pandang muka mak memang nampak muka mak macam tak cukup tidor. Mak cakap dia tidur pkl 3 pagi.Aku sedia maklumlah klu mak tak cukup tidor nie, sebab sejak ramai org tau mak pandai mengurut, sampai plk 5 pagi pun ade org nak mengurut/berubat. Bila aku tanya mak nape berjaga sampai pkl 3 pg rupa-rupanya mak risau pasal abang..
"Abang kau nie, sejak dah dekat nak kawin nie dia cakap dia rasa mcm nak mati, dada sakit, malam tak boleh tidor, badan seram sejuk. mak risau tengok abang kau". sambil ckp nie mak dah tersedu-sedu menangis.
Dalam hati aku, hish kenapa plak jadi cam nie. Aku tau mak risau sebab abang satu-satunya anak lelaki yang mak ada. Pada saat tu juga hati aku jadi tak sedap. Aku tanye mak bila abang nak operate, mak ckp tak tau lagi, tapi mak tengok benjol yang kat pinggang abang tu makin besar.
Abang sebenarnya tengah tunggu panggilan hospital nak buat pembedahan sebab kat pinggang dia ader benjolan sebesar telur, tapi klu ikut kata doktor pakar tak merbahaya, sebab tu hanya lemak yang berkumpul jadi benjolan. Aku tak nak sejarah lama berulang, cukup lah hanya arwah abah yang menderita sakit (kanser paru-paru). Dalam saat kitaorang gembira buat persiapan kahwin abang, dia pulak tak sihat, ye berita nie sedikit sebanyak menghilangkan mood aku.

4 ulasan:

KV berkata...

harapnya si abang tak le serius sgt. Mmg perit bila org2 yg tersayang di timpa sakit kritikal.

Ijah @ Fariza berkata...

mintak2 lah KV. Mmg betul dulu masa arwah abah, dia meninggal depan mata saya...sampai sekarang saya masih terbayang2..

NONIE AZIZ berkata...

semoga bang ijah cepat sembuh..macamana dapat detect akak punya blog ni?muahahahaha....

Ijah @ Fariza berkata...

dari kak nomie punyer blog...hihihihi...dah lama dah saya baca blog akak..pastu dr blog akak merewang-rewanglah kat blog org lain...syok oooo...muhahahaha..