11 April 2008

Kecutttt.........

Biasanya anak-anak, kalau dah main kat luar dlm pkl 7, aku panggil masuk dalam rumah pastu mandi. Aku pulak sibuklah bersilat kat dapur nak prepare dinner. Tangan keje, mulut pun keje gak terjerit jerit suruh 2 org hero tu mandi, dgn segala mcm pesanan, mandi kene siram kepala (klu tak mandi paras leher sampai kaki jer, rambut maintain kering) gosok gigi (walaupun dah rongak) badan sabun, letih ok hari2 ckp benda yang sama. Kalau dah mandi berdua tu, bukan boleh 5 minit jer sampai kecut semua satu badan barulah keluar dari bilik air. Aku dah tak kuasa dah nak terjerit-jerit. Penah satu hari aku kelentong 2 org hero tu sebab duduk dlm bilik air lama sangat, bila aku panggil alasan tengah sabun padahal main air.

Aku: Abang! adik! dah lah tu nanti selsema lama sangat mandi
Azri : Alah bu kejaplah, abang tengah sabun nie
aku dah tak leh tahan dah aku bukak pintu bilik air, pastu aku nampak k*te dia dah kecut tinggal ujung jer muhahahahaha...masa nie tanduk dah keluar dah..
Aku : Cuba abang tengok k*te abang dah kecut dah, nanti klu abang tak keluar dari bilik air lama-lama k*te abang hilang terus.
Masa nie dia pandang kat k*te dia..
Azri : takdeh, ibu tipu.
Aku : Betul, nanti klu dah hilang cam mane abang nak kencing....ibu tak tahu.
Azri Pandang muka aku blur jer, yang Fahmi plak terkebil-kebil pastu terus keluar dari bilik air...hahahahahahaha.

Bila dah mandi, aku suruh diorang pakai baju, sikat rambut & pakai bedak semua aku suruh diorang buat sendiri, kat bawah nie hasilnya bila pakai bedak tanpa pengawasan dah mcm hantu jepun tu (jo-un)....Aku tengok pun terkejut tau...





Bila dah siap semua, masa utk buat keje sekolah plak, bila keje sekolah dah siap masa 2 orang hero tu nak main plak, abis sofa aku disusun-susun main rumah-rumah, pastu lancot-lancot kat atas tu (manalah spring sofa tak terkeluar) siap buat stunt lagi. Aku takdeh masalah 2 org hero tu nak punggah semua sofa tu, tapi lepas tu kene kemas balik, klu tak aderlah yang kene nanti.....



nie bukan penderaan ye.. nie Fahmi dah tumpahkan kulit kuaci, pandai tumpahkan pandailah nak kutip balik...hehehehehe..


Diorang kadang-kadang tak makan malam sebab kat umah nenek dah makan, so klu mlm tu aku bagi makan yang ringan2 jer...mcm roti ker biskut cecah air milo ker..jimatttttttttt. Pukul 10 time untuk tidur, paling lewat pun pkl 10.30 nie waktu sekolah jerlah, klu tak sekolah lantaklah nak tidur pkl berapa pun...ape kisah.....


6 ulasan:

NONIE AZIZ berkata...

akak si syasya tu pun lebih kurang lah jugak kalau dalam bilik air berejam...sampai kena amik hanger baru jalan...

Aku Bukan Bidadari berkata...

ekeke..ingatkan pakai bedak sejuk

ummibatrisya berkata...

salam,

akak plak jenuh suruh batrisya mandi lama2. kalau tak sekejap je dah siap mandi.

bedak plak sama je. macam tikus terjun tepung. penuh satu muka. :)

ni le namanya budak2. lucu gak bila teringat.

Ijah @ Fariza berkata...

Akak nonie: agaknya budak-budak nie semua sama jer perangainya nyer pantang nampak air..

Tiara : hampir samalah tu dgn bedak sejuk sebab muka blm kering dah tepik bedak..

Ummi: budak2 nie, perangai diorang memang melucukan...

KV berkata...

huhu..danish pon slalu pakai bedak cam hantu. Siap taruk kat kepala lg tu. Bapak hensem dah kut dia rasa. Ekeke
Eh, akak pun penat la asyik dok ulang benda yg sama tau. Masalahnya bukannya danish nak dengar sgt pun. Penat menjerit jer!!

Ijah @ Fariza berkata...

Akak KV: saya penah terbaca pasal motivasi dato fadhilah, dia cakap budak2 nie kene ulang ckp sampai 200 kali baru faham, tapi saya rasa saya bkn ckp 200 kali tapi 200 000 kali tau..hihihihi..sabo jerlah..