25 Mac 2008

Tukar ibu?

Masa cuti Maulidur Rasul ari tu, aku tolong tengok anak-anak buat keje sekolah, tahap kesabaran aku bila mengajar anak2 buat keje sekolah memang tipis sangat, memang senanglah anak2 kene tengking ngan aku..... bukan ape diorang nie saje jer nak perhatian bukan tak reti buat, tapi klu ngan aku main2 jer...

Aku: hisshh, nie pun tak reti buat, kat sekolah belajar ker main?
Hubby: ibu nie garang betul lah
(aku jeling jer hubby, test dia pulak ajar silap gaya budak tu kene pelempang tau, at list aku marah jer)

tiba-tiba ader pulak suara menyampuk...

Azri: abah, ape kata kita cari ibu yang tak garang?
Hubby: Hahahahahaha, yelah nanti abah cari yang tak garang
(sukalah kau en.hubby)

Cis, mencabar nampak...tapi sebenarnya aku nak tergelak pun ade. Then aku pun buat dramalah ckit..konon merajuk..

Aku: yelah ibu nie garang, tapi apasal semua nak ibu yang buat, nak nenen ibu, nak mandi ibu, nak makan ibu, nak pakai baju ibu......
Azri: yelah sebab ibu best....
.(pandailah nak cover line)

Tiada ulasan: