26 Mac 2008

Anak yang taat

Lepas makan malam, aku clearkan meja makan, sapu nasi yang jatuh ke lantai, pastu aku panggil Azri suruh mop lantai pulak.Kejam ker aku dera budak 6 tahun mop lantai...muhahahahaha...

Aku: Abang pegi ambik mop, mop lantai nie..
Azri: Ok.
Aku: mop kat sinilah..
Azri: nanti lah abang nak mop kat sini dulu...(depan bilik air)
Aku: kat situ tak payah, nie mop tempat nasi abang yang berterabur nie, meleket-leket.(kat bawah meja makan)
Azri: Ok, ibu tengok licin lantai nie, mop nya abang letak air...
Aku: yang letak air buat ape..
Azri: yelah biar senangkan nak hilangkan yang leket-leket tu...
Aku: tak payahlah, mop tu kan memang dah lembab, nie banyak sangat air nie hish...susah...licin..bak sini ibu moplah..(bayangkan mop yang tanpa diperah airnya)
Azri: a'la biarlah abang mop..
Aku: Hish bakk sinilah...lain kali ikulah arahan...faham!
Azri: Baik tuan!..

Perli ibu lah tu....aku pandang muka hubby dok senyum2 kat aku...hehehehe...

Tiada ulasan: