24 Disember 2007

sekitar cerita hari raya haji



Petang 19/12/2007......Ribut melanda
kuat gila angin masa petang sebelum raya haji, rumah jiran aku yang dekat ngan padang atap gentingnya tercabut diterbangkan angin, pertama kali aku tengok angin kuat sangat, masa tu aku kat umah bertiga jer, hubby belum balik keje lagi. Anak-anak dah ketakutan, masa tu aku anak beranak berpeluk-pelukkan...aku pikir klu jadi ape-ape aku lari keluar jer bawak anak-anak. Angin kuat masa tu lebih kurang seminit. Bila malam aku keluar nak pegi rumah mak banyak pokok tumbang kat kawasan taman perumahan aku, hish kira dasyat jugaklah penangan angin nie. Bunyi angin tu pun dah menyeramkan.





20/12/2007 ...Raya Haji.


ape nama kuih nie ntah aku tak tau, yang syok nyer raya haji nie yang monjong (bagi makanan) bukan jiran melayu aku, tapi jiran india aku yang kat belakang umah aku hihihihi...pagi2 lagi dia dah ketuk pintu belakang umah aku, pastu aku balas balik bagi nasi impit kat jiran india aku nie....

Dalam pukul 2 petang aku pegi umah kakak aku, sebab sebelum tu abang ipar aku call suruh datang umah dia makan-makan..so, ape lagi berdesup kitaorang pegi kesana. Kakak aku buat lontong & sup tulang...mmmm sedap ....perut dah kenyang ape lagi baliklah..singgap umah mak kejap, pastu balik umah bersantai-santai.

sebelum pegi umah wak(panggilan untuk kakak) , harus bergambar dulu....

nie kat umah wak, dah nak balik masa nie...





21/12/2007......Jumaat



aku sambung cuti sebab hubby off hari nie ngan sabtu. Plan kitaorang nak pegi bercuti, tapi sekarang nie kan musim hujan, so tak nak amik risiko kitorang jalan2 kat sini jerlah. Pagi2 hubby dah basuh kereta pastu repair motor terus pegi sembahyang jumaat. Lepas sembahyang jumaat pegi umah operator hubby kat jenjarom ade makan2....makan nasi jagung,mee bandung, mee sup, bubur(aku tak tau namanye) tapi memang sedap...

on the way balik, hubby ajak pegi jaya jusco, bukit tinggi..layannnn..bawak mak ngan adik aku sekali...

mak, atih, aku, Azri & Fahmi..jom ronda2...


dah penat jalan...rehat dulu..

mak cakap kat sini sejuk sangat...asyik nak pegi toilet jer....

Balik pukul 10 malam, balik umah terus bommm..tidor lah ape lagi..plan esok plak nak pegi pantai kelanang...kita berkelah....klu rajin aku letaklah gambo masa pegi berkelah k.......

Tiada ulasan: