09 November 2007

pikir dulu, pikir dulu...otaknyer..

sakan Fahmi nak berborak ngan aku....

Fahmi: Ibu, tadikan adik main...bla...bla (ape yang dia cerita aku tak concentrate sangat sebab tengah memandu)
Aku: Iyer ker (tandanyer aku mcm ambik berat ape yang dia cerita...hehehe)
Fahmi: pastu kan bu, er..er..er...er...(mcm orang gagap pulak)
Azri: pikir dulu...pikir dulu....baru cakap..(sambil tangan mengurut2 dada fahmi...)
Aku dah tergelak dah masa Azri cakap...Fahmi pulak berenti er..er..er nyer sebab dia nak buat macam abang suruh .....pikir dulu..pikir dulu..baru cakap....hahahahahaha...

di lain waktu...
Masa nie tengah tengok TV..cerita Ultraman...anak aku klu tengok TV..mesti ader sessi soal jawab...padahal dah tengok citer tu berjuta kali pun nak tanyer lagi...sabo jerlah...
Azri:Ibu, Ultraman nie kenapa ade 2?
Aku:Sebab satu baik, satu jahat.
Azri: ooo....ibu..er..er..er(sudah dia pun gagap jugak)
Fahmi: Ha!.. pikir dulu...pikir dulu...otaknyer..baru cakap..
hahahaahaha...abang pulak kene...Azri tersenyum dia bila dengar adik cakap cam tu...

Bukan ape, kadang2 anak2 macam excited nak ceritakan sesuatu pastu cerita dlm keadaan yang laju...bila sampai satu part tu diorang mcm nak sebut satu perkataan...sampai..er..er...er...tu yang keluar.. ayat pikir dulu..pikir dulu baru cakap...nie ayat hubby bila dengar anak2 jadi gagap tiba2...., diorangkan suka copy ape yang kitorang cakap...tapi mcm kelakarlah bila budak2 cakap......

Tiada ulasan: