10 September 2007

Sukaneka Tadika

Hari Sabtu lepas hari sukan untuk sekolah Ayie & Fahmi, so aku pun ambik cuti nak tengok anak2 ku bersukan. Kiranyer nie first time aku tengok anak-anak aku bersukan. Walaupun dia hanyer masuk sukaneka, tapi memang seronok. Ayie ngan Fahmi satu kumpulan masuk rumah kuning, diorang masuk 2 acara first game isi air dlm botol. 2nd game kutip pundi kacang. Game yang first dpt no 2, yang 2nd dpt no 1. Seronoklah diorang dapat hadiah, tapi ibu dia lagi seronok sebab boleh guna hadiah tu, diorang dapat tappeware (yang beli kat econsave).

Masa petang sabtu tu aku pegilah umah kakak aku, dengar ayie citer ngan abang ipar aku pasal sukan kat sekolah dia..

Abang ipar:Ayie seronak tak sukan?
Ayie: Seronok wak..
Abang ipar: Dapat hadiah tak?
Ayie: Kita dapat hadiah besar, haziq(anak makcik aku) dpt hadiah kecik.Kita dapat no 1 & 2.
Abang ipar: Iya ker..
Ayie: Kita gemuk pun lari kuat..
Abang ipar: kah..kah..kah, ooo ayie gemuk yer...sambung ketawa.
Pastu tersenyum-senyum jer budak tu......heheheheh...
sebenarnyer Ayie nie badan dia montel, aku selalu marah dia klu makan lebih2, bukan ape aku risau dia jadi obesiti sebab potensi tu memang ade......sebab abah & ibu dia pun montel gak...hahahahaha...

Tiada ulasan: