30 Ogos 2007

Kuatkan Semangat

Semalam mak talifon bagitau selipar ayie putus, so balik keje aku kene beli yang baru untuk dia sebab selipar dia ada satu jer. Sampai rumah mak, aku suruh dia cuba selipar tu, memang muat kat kaki dia, tapi dia kata sakit pulak kat celah jari kaki tu. Aku cakap kat dia pakai jer dulu, esok kalau sakit beli lain sebab harga aku dah tanggal kan, klu tak buleh tukar. Masa dalam perjalanan balik rumah, aku cuba berbual dengan dia cam maner selipar dia boleh putus.

ibu : Macam mana abang bersenam?
ayie: mula-mula tak putus lagi, bila abang lompat tinggi2, pastu dia putuslah...
ibu : Habis tu cam mana abang bersenam?
ayie: Mualimah(cikgu dia) cakap boleh lagi pakai, pastu abang senam
jerlah...

pastu masing2 pun diam, tiba-tiba ayie cakap balik

ayie: ibu, klu selipar yang baru nie tak boleh pakai, kene kuatkan semangat nyer bu? sampai boleh pakai....
ibu: Kah..kah 10x. (aku rasa lawak lak dia cakap kene kuatkan semangat,manalah dia dengar yer)
ayie: iyer ker bu?
ibu: iya, betullah tu....hahahaha..

aku perasan anak2 aku suka meniru cara cakap aku & hubby...

Tiada ulasan: