30 Ogos 2007

Kering

Sekarang nie hubby aku tengah kemaruk ber chatting...huhu, menyesal aku ajar dia dulu (4 tahun lepas), yang buat aku geram bila dia keje pagi, balik sibuk lapar nak makan, pastu bila aku dah hidangkan dia pun makan, abis makan, tengok TV kejap pastu terus ber chatting. Aku nie terpaksa layan anak2 buat keje sekolah, kemas dapur, basuh pinggan, siram pokok bunga, & lain2 keje lah, bila anak2 abis buat keje sekolah, layan dia orang tengok tv plak, biasalah budak2 lelaki nie klu tak gaduh memang tak sah terjerit-jerit lah aku nie, klu tarzan tengok aku pun nangis tau. Masa dia ngan anak2 terlalu kurang aku rasa. Bila budak nie bergaduh pandai plak dia nak marah2. Hari isnin lepas dia cerita ngan aku pasal kawan chatting dia.

Hubby: ader kawan abang nie kan dia keje jadi seksitari CEO, dia nie kesian mak bapak tak hiraukan dia, klu dia nak balik malam2 ker tak balik langsung ker? abang selalu bagi nasihat kat dia (dah tentu pompuan kan)
Aku: Chatting jujur ker, chatting tipu?
Hubby: hehehe...masa mula2 jer tipu...
Aku: mesti ngaku bujangkan?
Hubby: Eleh, dia pun belum tau lagi, ntah2 dia pun tipu gak, dia cakap kan pekerja bapak dia selalu datang kat umah dia, dia nie bertudung, susahlah bila org lain dtg nak kene pakai tudung, pastu abang pun nasihatkan lah dia..
Aku: Eleh, mcm tak deh, org lain nak bagi nasihat, pegilah nasihatkan mat2 rempit kat luar tu.
Hubby: iyalah, diakan pompuan, nanti klu jadi ape2 kat dia cam maner. lagi pun mana mat rempit tau tengok Komputer.
Aku: Eh, jgan cakap mat2 rempit tu sebenarnyer ader yang pelajar2 U tau, abang tu keje kilang pandai plak tengok komputer...
Hubby: hehehe, alah abang kawan2 cam tu jer,lagi pun abang bukan penah nampak dia pun..
Aku: Tak boleh ker cari kawan chatting lelaki, kenapa mesti pompuan?
Hubby: kita hidupkan kene berpasang-pasangan, lelaki ngan pompuan (hampeh tul ayat dia nie tau)
Aku: Lepas nie, ibu pun nak chatting lah, cari kawan lelaki...
Hubby: Chattinglah, abang tak kisah, takat kawan2 jer..
Aku: tapi ibu taklah ngaku bujang, ape barang, ibu nak letak isteri kegersangan...hahahahaha..baru gempak
Hubby: amboi2 lebih nampak?
Aku: betul ape, sebab laki keje shift, so selalu gersang...kah kah kah (suka aku dpt kenekan dia)
Hubby: abang pun nak letak suami gersang gak..
Aku: mana boleh tiru..
Hubby: biarlah..hehehehe..

Aku bukanlah cemburu, tapi aku berwaspada, sebelum parah...heheheheh....ngaku jerlah yang sebenarnyer memang cemburu...hehehehehe...dan semasa sessi dialog nie berjalan kitaorang gelak2 jer. ntah ape2 ntah.

Tiada ulasan: