02 Ogos 2007

ibu cam harimau...abah cam singa......

semasa dlm perjalanan pegi ke pasaraya...

hubby : ibu, tadi lauk tu tinggal cam tu jer ker? nanti lipas merayap pulak kat atas lauk tu..
Aku: eh, ibu dah tutuplah..masa nak pegi tadi!!!! . masa nie aku ckp dengan suara yang sedikit tinggi..

tiba-tiba

ayie: abah, ibu nie garang kan?, cam harimau ckit2 nak marah.

aku tersenyum simpul gitu sebab tak sangka anak aku ckp cam tu....

Hubby: a ' ah kan, sian abah asyik kene marah jer? tanyer elok2 pun kene marah....
ayie: tapi kan, abah pun garang cam singa jugak? asyik nak marah jer...

abah muka blurr jer, aku apalagi bantai gelak lah....
sabar jer lah anak aku nie...
abah cuba betulkan tanggapan abang pada dia...

Hubby: abang, selalu bila abah marah kat abang, tandanyer abah sayang kat abang, sebab abah nak abang jadi budak baik, budak pandai...sebenarnyer abah sayang kat abang, cuma kadang kadang perbuatan abang buat abah marah, faham tak?

ayie: Faham. sambil angguk2.

lepas tu ayie diam jer...mungkin tengah pikir ape yang abah cakap...
adik relaks jer sambil hisap botol...








Tiada ulasan: