16 April 2014

Hari ini...

mmm..maksud aku semalam..ehehehhehe..patut n3 nie post semalam....

Tertinggal hp lagi sekali..hahhaaha..so tua ko nenek parijah asyik tertinggal hp saje. Azam call ofis & tanya "pagi tadi terlambat ker?. Hp tertinggal ni dah tu kipas tak tutup.." hahahhahah. Hp tertinggal tu memang masalah aku. Kipas tak tutup tue masalah Azri dia yang tukang tutup pintu semua selalunya aku suruh dia tutup jugak segala lampu yang menyala..aiishhhhh. 

Lambat tue pun salah aku jugak dah tau ada extra anak aku bangun lagi lambat selalu pukul 6 dah bangun nie 6.15 baru bangun..ehehheheheh. Sedap pulak peluk-peluk anak extra tu. Dah tu aku bersiap dia pun sibuk kat depan cermin jugak usik itu ini. 

Sejak kes pasal tudung Fareeda yang memang aku tak mampu pun nak beli dan insyaallah takkan beli..eheheheh. ada pulak blogger yang sangat kreatif men'deco' tudung bawal seakan-akan memakai tudung jenama tersebut..ehehhehehhe nama blogger tue yunabella *google la kalau nak tau*. Rasanya dah  merebak ke FB gaya tudung yunabella tue, so aku pun cuba ...hikss

gambar semalam, sebab bawal jenis corak nampakla senget2 tak center..hahahhahha..belasahla..


hari ini punya

Aku pakai brooch kecik je sebab takde brooch besar..ehehehehhe. Nantila tunggu gaji beli brooch yang besar n comel2. Sukala aku gaya macam nie simple, cepat dan cantik boleh tutup dada lagi. Cumanya ada sesetengah kain tudung bawal sangat transparent kan..huhuhuhu..boleh nampak batang leher...


Ini telah menjadi SEJARAH

12 April 2014

Mood tak berapa nak baik sangat

..mmm tapi siapa nak pedulik kan?...aarrggghhhhhhhhhhhhhhh..melayanla ko perasaan sendiri..

Semalam aku puasa tahan lapar & dahaga semata. Lepas buka aku macam nak tercirit je tapi tak sakit perut sampaila ke hari ni, nak kentut pun takutttt..

Hari nie pergi kerja terbawa hp azam. Itula padahnya hp sama jenis dan hampir sama warna. Main ambik je terus masuk henbeg. Bila nak tengok something, baru terperasan bukan hp aku. Call Azam kat rumah, dia cakap tunggu  kat satu tempat, lepas aku hantar anak-anak ke sekolah nanti dia datang naik motor ambik/hantar hp masing-masing. Rupanya dia tak bawak hp aku..mmmmm..cari tak jumpa lagipun hp aku silentkan bila tido.  So redhala pergi kerja tak bawak hp nie. Lantakla. Boleh juga aku training slowdown online FB, instagram, wechat, wasap dll...tengok parkinson ke tak..hahahhahahha...selama ni pun itu la kegunaa hp aku..huhuhu..call sms? memang jarang-jarang dah berlaku.

Adoi nak ke toilet lagilaaaaaaaaaaa.....

Aku tengah cuba nak menghabiskan baca satu blog nie. Blog dah femes tapi aku baru tau sebab boring klik2 la kat bloglist blogger yang ado terjumpa pulak blog ni. Cantik, rajin masak, rajin mengemas, ada kehidupan yang bagus..mmmm..bestla. Cuma kurang tang kat N3, pestime tue N3 takde perenggan..berpinar jugakla nak baca..hahahahhahah..tapi sebab best baca kisah2 dia gigih jugakla aku..hihihihi..

Adoi dah berapa kali nie pergi toilet nie, kadang2 penat je pergi takde hasil..main main la ko vontot

*pause*



*Sambung*

Sabtu

oh hoittt..patutla perasaan bercelaru....mmm..ABC  rupanya...mmmmmmm..jadi aku perlukan coklat untuk tenangkan diri...

Pagi tadi dah siap nak pergi kerja aqil tanya aku "ibu nak pergi kedai ker?"...hahahhahaha. Aku pandang diri sendiri wakakkakakak..buruk mak ko ye pergi kerja pakai seluar kelobos dipadankan dengan  tshirt pastu sarung tudung segera. Tapi bila aqil cakap macam tue aku cuba padankan dengan memakai wedges merah atleast takde orang pergi kedai pakai wedges 2 inch kan..hahahhaha . Aku kalau boleh pergi kerja nak pakai tracksuit je.



Bila cakap dengan aqil, aku nak pergi kerja boleh pula dia nangis..hahahahah. "Aqil nak dengan mama..huwaaaaa" . eh eh budak nie dah lama kot tak buat drama macam ni, ko dah 5 tahun kot aqil..hahahhahah..sabo jela budak nie. Macam tak pernah kena tinggal pergi kerja..aiyakkkkk.. 

Hari nie kakida, ateh dengan kakmiza pergi sinoman *rewang* rumah biksara, petangnya pula dengarnya diorang sinoman rumah kakrubi. Aku?..tengokla malam atau esok je la pergi rewang makan je..hahahhahah...takde moodla sakit pinggang perut pun cramp nie. 


Ini telah menjadi SEJARAH

08 April 2014

Kisah air dan aku........ lagi?

Adoi sakit badan

Semalam seround lagi projek mengangkut air dari rumah ateh. Sakit badan oooo..Kakak pengasuh bagi tong ada penutup ketat jadi senang sikit nak angkut masuk kereta. Bolehla bawak kereta berdesuppppppppppppp...hahhahaha..kalau tak memang jakila orang yang kat belakang haku, bawak 20kmj?..hahahahhaha..minta maafla ye.

Balik sambung sidai kain yang siap dibasuh kat rumah ateh, sambil berborak dengan jiran sebelah. Cerita pasal pengalaman  takde air dah 4 hari ..haahhahahha. Masing-masing gelakkan cerita sesama sendiri..ehehehhehe..Gelakkan bukan mengejek tapi ambil nilai-nilai positif taknak stress, lagipun macam jiran aku cakap kita paham situasi sekarang cumanya kita harapkan air ada walaupun kecil atau pelan walaupun bukan sentiasa ada contoh masa malam atau siang je ada memang takde masalah. Kalau kena catu pun ok kalau ada jadual. Ini masalahnya takde dalam jadual catuan, tiba-tiba air takde tanpa notis sampai 4 hari memang sedikit susahla.

Yang lagi pelik rumah sederet kitaorang orang air laju gila start ahad malam siap naik singki lagi. Barisan kitaorang cuma dipisahkan dengan lorong kecik je semua takde air..mmmmm..pelik ooo. Jiran aku buat komplen kat syabas, orang yang ambik aduan pun pelik mmmm... ko pelik?kitaorang lagiiiiiiiiiiiiiiii pelik.

Tapi syukur alhamdulillah pukul 4 pagi tadi ada air siap naik tangki lagi. Azam yang bangun tadah semua baldi/bekas...ehehhehe. bini dia buat apa? membuta tak sedar diri bangun-bangun dah pukul 6.10pagi ..hahahahhaha... Penat ok jadi buruh angkat air..hahahahhaha. Start pukul 7 pagi macam tue air dah pelan balik dan confirm tak naik tangki, tangki pun kitaorang dah licinkan masa mandi pagi tadi..ekekkekeke..sebab sekejap sangat naik tangki entah2 baru suku tangki je.

So hari nie azam cakap tak payahla pergi rumah ateh angkat air...legaaaaaaa. Bolehla masak agaknya malam nie harap air terus adala walaupun pelan ku terima ko wahai air.

Sekian cerita dari aku....


Ini telah menjadi SEJARAH

07 April 2014

Air, ayer, ayaq, water, sky juice...

hahahha..tetiba skyjuice perginya 

Dari hari Jumaat air dah tak menitis langsung dari paip rumah. Apa guna paip cantik tapi takde air umpama muka cantik tapi hati kotor memang tak berguna. ekekkeke..aisshhhh perumpamaan ko punnnn..

Dah seminggu jugakla air kejap ada kejap takde kat rumah aku, kalau tak naik singki ada je kat paip depan cuma kena angkatla tapi masik ok jugakla. Lepas tu 3 4 hari air tak naik ke tangki langsung, so pahamla kan macam mana bila air kat tangki habis?...huru hara jugakla...start hari rabu aku dah bangun 2 3 pagi tadah air basuh baju semua sampai hari Khamis. Hari Jumaat Langsung tak keluar dahhhh... 

Semalam la kemuncaknya bila stok air yang aku tadah sebelum hari air mati sedunia setaman, aku dah gunakan separuh. Kain baju terutama baju sekolah ada sebakul sebab sabtu bebudak ada sekolah ganti..huwaaaaaaaaaaaaaa. Bangun pagi je hati sebel (perasaan yg macam2). wasap/wecat kat adik beradik tanya rumah sapa ada air nak tumpang basuh baju..huuhuhu. 

Ateh cakap rumah dia ada air tapi kat paip belakang, bolehla kalau nak basuh kain cuma kena angkutla dari luar ke dalam rumah sebab air besar tapi pelan takde tekanan so air tak naik ke paip dalam rumah. Kira dah syukurla kan janji adoooooooo. 


Tadah air dengan dibantu budak kecik nie...ggrrrrrr..orang tadah dia pergi buang, marah kat dia, dia marah kat kita balik..hahahahhaha..tak makan saman betul budak ni.

Sambil basuh kain tue aku tadahla 2 3 tong nak bawak balik. Anak-anak aku suruh mandi siap2, baju yang dipakai sebelum mandi tadi terus basuh. Senang kerja aku nanti. 

Penat hokeyyy...

Sampai rumah nampak jiran aku nak keluar bawak tong tapi tak sempat nak tanya, dia dah tanya aku dulu ambik air kat mana, aku cakapla ambik dari rumah adik. Dia tanya aku "fariza tau ke air nak mati sebab dah siap-siap simpan air".huhuhuhu..Sejujurnya aku tak tau pun air nak mati lama macam nie, cumanya sebab masa diorang heboh-heboh air nak kena catu aku belila tong buat standby jugak padahal kalau ikutkan sampai peringkat ke4 nie kawasan rumah aku memang tak masuk jadual catuan pun tapi sebab tekanan air tak kuat sangat aku dah agak akan ada masalah gangguan bekalan air akan berlaku cumanya aku tak sangka teruk macam nie. Lagipun rumah aku nie ada 5 orang penghuni so kegunaan air tue lebih sikitla tu yang aku memang simpan air tu.

Lepas tue nampak pulak jiran satu lagi naik motor bawak timba. Aku  tanya nak ambik air kat mana, dia cakap kat area pasar malam diorang buka paip kat situ...ramai yang ambik kat situ. Bila malam azam balik kerja aku suruh dia ambik kat situ gak guna timba dapat 2 3 timba penuhkan besen ateh yang aku pinjam tue ok gak kan. Rupanya Q sangat panjang..huhuhu. Azam tak sanggup nak tunggu. dia cakap jomla pegi rumah ateh ambik air lagi...ekekekekek. Aku nie dah penat tau sebenarnya dah baring pun nak tidur. aiiashhh tapi nak biarkan Azam pegi dengan Azri tak sampai hati pula lagipun Azam tue bukan boleh angkat berat2 sangat. Sarung tudung terus naik kete. 

Nak angkut air naik kereta nie memang memcabar kok, kena takde penutup bekas/timba tue kena kretip lor. Kalau tak ko mandi dalam kereta..hahahhahah. Balik aku bawak kereta azam duduk belakang jaga bekas air..hahahahha. Aku nie konfiden je nak bawak sekali aku cakap "bang ibu tak pakai cermin mata nie"..hahahhaha..boleh?. Tapi aku bawak pelan-pelan la. Lagipun siang tadikan aku dah angkut air jugak jadi aku tau kelajuan macam mane supaya air dalam bekas tak bergoncang..hahahahha. 

Sampai kat taman perumahan nampak lori syabas datang lori kecik je, ramai yang ambik air..huhuhu..berebut-rebut...mmmm...Legala stok air aku penuh takdela jadi kes macam ada orang tue pergi kerja basuh kepala je ahahhahahha kesian, so esok pagi nak mandi ada la air tapi aku limitkan sorang boleh mandi  3 4 gayung sahaja ambik wudhuk guna spray ye..hahahhahah..sila bertabah anak-anak mandi air sejuk ye selama nie korang manja sangatkan siang malam pagi petang asal mandi je guna water heater..

Harinie pergi keje siap2 bawak baju, baju kotor tong2 kosong kang balik singgap rumah ateh terus ekekkekekek...balik tinggal tidur je.

Cerita kat atas nie bukan mengeluh tau cuma ceritakan pengalaman yang tak pernah aku rasa...ahhahahahha...poyo tak?


nak pergi kenduri kahwin suruh azri ambikkan gambar..hahahahha..berkeping2 nie je yang nampak kurus..hahahahhahahaha...so lulus untuk ditayangkan.

Minggu lepas memang aku tak laratla nak workout, penat kottt kena mengangkut air je. Menyesal gakla aku suruh tukang jahit kecikkan baju nie seinci..hahahhaah..kalau naik 0.5kg pun boleh sendat baju nie..huahuahua..baru pakai 2 kali tau baju nie.

Ini telah menjadi SEJARAH

03 April 2014

100

Rasanya aku ada cerita pasal cara aku dengan Azam uruskan duit gaji tapi aku malas nak cari n3 tu tapi takpela aku nak cerita lagi sebabbbbb..sukahati akula belog haku..hahahhaha... bagi penampo kokedai taula..

Konsep kitaorang duit ko duit ko duit aku duit aku..gitula. Hutang ko hutang ko, hutang aku hutang aku..ehhehehehehe. Azam juga bayar segala bil yang ado kat rumah tu. Aku tak tau apa pun. Aku tau guna je. Pastu bila tertengok bil buat-buiat terkejut..hahahhahahaha..

Barang rumah kitaorang tong tong. Dia punya pecahan lebih kurang 60% Azam 40% haku. Tapi urusan anak semua guna duit aku seperti babysitter, duit tusyen, yuran tadika aqil dan sebagainya. Kalau dulu lauk pauk, sayur mayur ada ke perkataan sayur mayur, belasah je ko parijah aku yang beli masa balik kerja tapi sejak dua menjak ni Azam yang beli. Bila dia balik kerja malam nanti dia singgah kat kedai aceh/indon pendatang yang pandai cari peluang, kebanyakkan kedai kat tempat aku adalah orang aceh/indon sebab murah huhuhuhu kadang-kadang Azam beli stok 3 4 hari punya. Kalau singgah time petang lauk dan sayur dah takde pilihan sangat. Adala juga aku beli, kalau terputus bekalan atau teringin nak masak sesuatu.

Kalau ada benda besar yang kitaorang buat macam nak renovate rumah ke..ahahhaha..ade ker kitaorang buat? beli perabut atau bercuti yang itu pun kitaorang tong-tong setelah berbincang dan bersetuju tapi kalau misalnya aku suka azam tak suka atau sebaliknya memang konsepnya sendirian berhadla...hiksss...

Sebenarnya yang atas tue mukadimah je. 2 3 hari lepas kot tiba-tiba Azam bagi aku 100. Jadi aku tanyala dia "duit apa ni?". Sebab aku tak minta pun..hahhahahha. Aku kalau takde duit dalam purse aku memang selamba je minta kat Azam. Azam jawab "duit nafkah". Oit, pelik sangat kot. Pelik-pelik pun aku ambik duit tue  terus masuk dalam poket ..hahahahhaha. Selalu dia bagi aku duit tanpa diminta bila dia dapat bonus ...ehehehhhe. 

Sebenarnya pasal nafkah tue aku tak kisah sebab Azam dah sediakan tempat tinggal, makan minum secukupnya kira ok dah. Dia tak bagi nafkah duit pun takpe sebab aku pun kerja tapi kalau dia bagi aku sukaaaaaaaaaaaaa je..hahahhaha dasar mata duitan. Setakat ni Azam kira bertanggungjawabla, so takde ungkitan pasal nafkah ye, ala lebih kureng sudehhhhhhhhhh kan...

p/s - so, irfa ko taula mana aku dapat duit beli barang kat ko..ahhahahahaha...


Ini telah menjadi SEJARAH

01 April 2014

Respon kes kucing diracun


Sejujurnya aku nie bukan penggemar binatang peliharaan walaupun kucing comel macam mana punnnnnnnn. Aku rimas dengan bulu-bulu kucing. Pernah aku pergi rumah orang yang suka bela kucing nie bila tengok karpet kusyen dia semuanya penuh bulu kucing bau jangan cakapla..huhuhuhuhu..

Tapi nak kira macam mana kan? manusia ni memang unik. Pada aku hormati berbezaan yang hadap bulu, najis binatang tue bukan ko, dia yang hadap ko bising nak buat apa kan. 

Jiran aku pun penggemar kucing. Dia bela kucing entah berapa ekor entah tapi ada satu ekor nie suka melompat atas kereta aku sampai atas kereta tue calar, berapa banyak pasu aku pecah sebab kucing tue suka melompat dari atas ke bawah.. kadang-kadang berak muntah kat porch kereta...huhuhuhu..nak marah kucing?..memang takla. Dah nama binatang, kalau ko marah ko pun dah macam binatang..ekekkeke..marah jiran aku?..mmm..sorry aku bukan kaki gaduh/ngadu. Jadinya hadap jela, yang aku boleh buat aku alihkan pasu dan tak letak apa--apa kat tempat kucing tu suka lompat. Macam kereta pulak memang tak boleh nak alihkanla, calar atas tak nampak pun konsepnya lantakla huhuhu. Kalau berak muntah tue aku cuci jela tapi sebab tak kerap sangat cuma sesekali je takde hal la. Kalau selalu berak muntah tue terpaksa la juga aku cakap kat jiran aku..huhuhu..

Nak tau tak, arwah mak aku cakap kucing nie adalah binatang yang senang bunting/beranak. Pernah masa aku mengandungkan fahmi, aku suka bagi makan kat kucing liar yang datang kat rumah...hahahha..pastu aku cakap kat kucing tue macam nie "kucing ko nak beranak senang kan, nanti ko doakan aku ye senang beranak macam ko"..hahahahhhaa..agak sewel la jugak bila pikir-pikir balik..wakkakakakkaka...psstttt nie rahsia tau aku tak pernah cakap dengan sesiapa pun pasal benda nie.. tapi aku suspek aku cakap-cakap tue dengan kucing jantan sebab macam takde effect je..sakit jugak aku beranakkan fahmi, ciskek betul la ..ahahhahahhaha

Ini telah menjadi SEJARAH

20 Mac 2014

Sakit!................hati!

Pagi-pagi buka blog, tengok bloglist, happy kemain ramai yang update hehehhe..

Aku ketandusan bahan bacaan! Sekarang nak layan novel-novel dan malas kecuali novel RAM. Lain memang aku tak baca dah..tak kuasa! tapi baca blog orang belum boring lagi setakat nie walaupun dah bertahunnnnnnnnnnnnnnnnnnn follow...

Aku kecewa sangat dengan kes MH370 yang dikaitkan dengan politik. Ada pula orang yang beriya membukti yang anwar tu kenal kapten zaharie. Serius aku tak paham kalau anwar tue memang kenal pun dengan kapten zaharie tue apa masalahnya dan kalau pun  kapten zaharie tue penyokong tegar PKR so what!...sick!. sebab kes ni aku dah unfollow sorang hamba Allah kat FB*orang glemer* yang penting adalah cari MH370! hal lain ketepikan dulu. Apala nasib diaorang yang ada kat dalam MH370 tue kan? dengan baby lagi, cukup ke susu diorang, makan apa diorang semua. Aku still optimis diorang selamat semuanya.



Ini telah menjadi SEJARAH

03 Mac 2014

Lambat?

Aku tak ingat hari apa entah, masa aku balik ambik anak-anak kat rumah kakak pengasuh tiba-tiba kakak pengasuh(KP) tanya aku "dik, ko tengok dia nie ada kelainan tak?" sambil KP tunjuk anak yang dia jaga. Aku ni blur jadinya, "Pelik apa kak, tengok ok je comel sihat". KP balas "Takdela, tahun ni dia 4 tahun tau, kok macam nie aje, akak kesian tengok budaknya". Aku senyum, "Akak tak tanya kat maknya?". Lepas  tu macam-macamla aku tanya. KP tanya aku tue sebab KP cakap aku selalu nampak budak tu, jadi dia sajala tanya kat aku nak minta kepastian apa yang dia rasa tue betul ke tak. Memang aku selalu nampak budak tue tapi sekejap-sekejap tak selama KP yang memang 5-9 jam ada dengan budak tue. So, aku tak berani nak komen lelebih. 

Kalau dari pandangan mata aku. Budak perempuan tue memang comel, badan pun bam bam kalau tengok memang geramla, bulan empat ni genap 4 tahun kata KP. Budak tu manja,  kalau aku sampai rumah KP, Aqil jerit-jerit panggil aku "mama!, mama!" budak tue pun sibuk panggil mama mama *dia suka mengulang sebutan/cakap orang*. Kalau dia main kat luar kadang tue bila dah lari-lari nanti dia datang peluk-peluk aku sambil panggil mama mama ..hahahhaha.  Aku pun layan jela. Sukala aku sebab budak tue perempuan, aku kan tengah kemaruk anak perempuan..hahahahhaha

Cuma satu yang aku perasan budak ni tak pandai bercakap, bahasanya tak difahami. Sepatutnya dia dah nak 4 tahun ni paling kurang dah pandai susun  2 3 patah perkataan dalam satu ayat. Tapi aku cakap dengan KP budak-budak perkembangannya tak sama lepas tue tak boleh nak samakan dengan anak-anak lain walaupun diorang tu adik beradik. Bila KP bandingkan dengan anak adik aku si izz, izz lagi paham arahan, cakap lebih jelas padahal izz baru nak masuk 3 tahun. Pada aku kalau tak pandai cakap tue perkara biasa sebab anak buah aku dulu 6 tahun pun cakap tak jelas sampai kayang bawak jumpa doktor ehehehhe... arwah mak pun sampai bagi petua kat kayang. Bukan sebutan je tak jelas, bahasa yang dia sebut pun tak boleh nak paham hahaha sekarang dah 17 tahun dah ok je bijak pandai lagi.  

Kalau dari apa yang KP cakap kat aku, budak nie mungkin slow learner. Buka baju sendiri tak pandai, pakai baju sendiri tak pandai. Dari awal tahun hari tue KP train dia tak pakai pampers. Aku cakap ok tak dia tak pakai pampers KP cakap mana ok selalunya terkencing kat seluar, cuma setiap berapa jam sekali dia bawa budak tue pergi bilik air suruh kencing..huhuhuh..bertabahnyala KP tue hahahha..kalau aku pakai jela pampers tue. KP cakap kalau dia tau mana-mana orang yang pandai ubatkan dia nak bawak ..hahahhaha. KP nie memang macam nie terlebih prihatin. Dan tue dia jebakkan aku sekali risau pasal budak tu ..hahahhaha.. biarla mak dia yang ambik tindakkan, kata KP maknya dah bawa jumpa doktor, tapi aku tak taula doktor cakap apa.

Sebenarnyakan nak anak cepat cakap ada tekniknya. Bukan nak bangga, anak-anak aku umur 10 bulan dan pandai buat sebutan abah, nak dan beberapa perkataan yang simple2. Aku pun baca kat tenet teknik tue. Budak umur kurang setahun ni akan meniru setiap perbuatan kita kan macam cakap juga. Cuba ambik  1 2 minit (bebudak tak boleh fokus lama-lama 1 2 minit pun dah kira bagus) pandang muka anak lepas tue tarik perhatian dia, buat sebutan hurup2 vokal macam A tapi sebut aaaa, O , U, I, E sebab bila kita sebut huruf tu mulut kita kadang muncung, menganga, melebar (mimik muka) so anak akan tau rupa muka/mulut kita bila nak keluarkan bunyi tu. Lepas tue cakap satu perkataan tue berulang ulang contoh kalau nak ajar anak sebut abah, pandang muka anak lepas buat sebutan dengan jelas ''aaaaaaaaaaaa...bahhhhhhh'' buat ulang-ulang. Atau kalau nampak kenderaan macam bas, lori, motor...cuba sebut "bas!" nampak lagi sebut lagi "bas!". Nanti sebutan dia dapat kenal kenderaan pun dia dapat...


Tapi bila anak dah pandai cakap malas pulak nak layan..hahahahha..aku la tue, siap cakap "Aqil! ko tak boleh diam ker haaaa, ibu dengar pun rasa penat"..hahahhahahah...hampeh punya mak.


Sekian dari saya
Pakar cakap ;-p


Ini telah menjadi SEJARAH

28 Februari 2014

8 tahun 5 bulan

Itu tempoh aku dah bekerja kat sini, campur kerja dari lepas SPM maknanya aku dah kerja 15 tahun..fuuhhh..patutla perasaan bosan dah sampai tahap gaban belah sepuluh..hahahhaha..melampaukan?

Tapi betul la, memang dah tak boleh tahan dia punya bosan tu, tiap-tiap pagi main seret-seret kaki je nak bersiap.uhuhuhuhu..seronok bila 26hb je..hahhahaha..pastu 27hb start bosan balik sampaila jumpa 26hb balik. Mungkin sebab aku nie statik kat department nie lepas tu buat kerja yang sama je buat aku rasa bosan amat sangat kot kan?...mmmmm...tapi kalau tukar department pun masalah jugak..hahahhah..ngak mau seh. Lempang mau?..hahhahahha

Kecelaruan betul la.





Ini telah menjadi SEJARAH

26 Februari 2014

Sapa tak sayang anakkan?

Biasanya waktu pergi/balik sekolah dalam kereta adalah masa untuk anak-anak bercerita/meluahkan apa kejadian/aktiviti diorang kat sekolah. Masing-masing berebut nak cerita yang taknak kalah Aqil la..hahahhaha...tahap nak lawan cerita abang-abangnya sampai suka mengada-adakan cerita..layannnnnnnnnnnnnnnnnkan aje..
   
Fahmi : ustazah cakap kalau tauhid dapat bawah 40, ustazah rotan..

Aku : bagusla..

Fahmi : Dahla ustazah tu, kalau rotan sampai berbirat...

Aku : apa susah, dah tau  ustazah nak rotan, jangan dapat markah bawah 40...

Ingat aku nak tolong?, sorryla anakku hahahhaha..takat berbirat apadehal. Aku dulu ustaz cubit sampai terkopek kulit bila mandi pedih gila...sebabnya cuma ngaji tergagap-gagap je pun, tapi tak pernah bagitau mak. Malu kot mak tau kat sekolah sebenarnya tak pandai..hahahahahah..silap gaya mak tambah  2 3 das cubitan. Kena lempang dengan teacher sebab sebutan bahasa inggeris tak betul pun banyak kali...sampai sekarang aku bebal bahasa inggeris..hahahahhahaha..trauma kena lempang dengan teacher tu. 

ehsan google

Masa pergi program aku janji kat sekolah azri, cikgu kelas dia cakap "minta tolong makbapak pastikan latihan yang cikgu bagi disiapkan oleh anak-anak sebab kami cikgu-cikgu tak boleh nak denda bebudak nie. Kami ni cikgu-cikgu kalau denda budak ibarat satu kaki dah masuk penjara". mmmm. Aku jaga 3 anak pun pening kalau kat rumah cikgu kena jaga/ajar satu kelas 30++, satu hari mungkin ada 5 6 kelas kan? bayangkan!...mumet endas se (pening kepala). Dah tue kalau buat salah tak boleh rotan/pukul/denda..biar je..hahhahahha...kalau aku dah mengeletar2 tahan nak bagi pelempang...hahahhahahha itu sebab tak jadi cikgu

Sejujurnya, kalau anak aku di rotan/denda kerana kesalahan yang dia buat dan untuk kebaikkan aku izinkan anak aku di rotan/denda. Cumanya jangan patah riuk sudah takat tinggal kesan macam berbirat ok lagi.


Ini telah menjadi SEJARAH